Wybrane osobliwości słownictwa uzczniów szkół polskich w Wilnie (w wieku wczesnoszkolnym)
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2011 |
Šiame straipsnyje nagrinėjama Vilniaus miesto lenkų mokyklų pradinių moksleivių leksinės kompetencijos problema. Pateikta empirinio tyrimo, nute skleisti pagrindinius šios vaikų kalbinės kompetencijos bruožus, remiantis kelių leksikos sričių pavyzdžiais, medžiaga ir apibendrinimas. Straipsnyje parodoma, yra moksleivių lenkų kalbos žodyno spragos pasirinktose kalbėjimo temų kaip moksleiviai, bendraujant oficialioje komunikacinėje situacijoje, kompensui kalboje šias spragas. Aptariami Vilniaus regioninės lenkų kalbos atmainos va atvejai, citatų bei skolinių vartojimas, neologizmų sudarymas, o taip pat žodžių apibrėžimai vaikų kalboje. Pateikta straipsnyje analizė kelia uždaviniu kaip gimtosios kalbos didaktikai mokykloje.
The problem of vocabulary competence of primary Polish schools students in Vilnius is examined in the article. The article presents the materials and generalizations of the empirical research based on the examples of several thematic vocabulary fields and aimed to reveal the main features of students' linguistic competence. The article deals with the students' Polish language vocabulary gaps in chosen areas of speech and their ability to compensate these gaps in official communication. The cases of the usage of Polish regional varieties, borrowings, neologisms compounding, as well as definitions of missing words in students' vocabulary are discussed. The analysis presented in the article raises goals for Polish language didactics at schools.