Būsimųjų teatro edukologų ir muzikos mokytojų sveikatos rodikliai ir požiūris į kūno kultūrą
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
Date |
---|
2008 |
Straipsnyje nagrinėjamas Vilniaus pedagoginio universiteto Kultūros ir meno edukologijos instituto (KMEI) pirmojo kurso studentų požiūris į kūno kultūrą ir savo sveikatą pirmaisiais studijų metais, tik įstojus į aukštąją mokyklą. Anketų metodu per trejus metus apklausti 105 KMEI pirmojo kurso studentai. Tyrimas parodė, kad menų specialybių studentų sveikatos rodikliai prastesni už kitų būsimųjų mokytojų sveikatos rodiklius: kas trečias būsimasis muzikos ir teatro edukologijos studentas paskiriamas į specialiąją fizinio pajėgumo grupę arba visiškai atleidžiamas nuo kūno kultūros pratybų. Nustatyta, kad būsimieji muzikos ir teatro edukologijos mokytojai įstoja į VPU neturėdami fizinio aktyvumo poreikio. Daugiau nei du trečdaliai (70 proc.) tirtų studentų norėtų sportuoti tik kartą per savaitę. KMEI studentai labiausiai norėtų tinklinio ir aerobikos pratybų. Pirmakursiai neturi žinių apie paprastus fizinio krūvio dydžio bei intensyvumo fiziologinius rodiklius - pulso dažnį, kraujospūdį, kurie yra pagrindiniai savikontrolės metodai, ypač mankštinantis savarankiškai.
The aim of the work is to test students attitude to physical education and their health at the Institute of Cultural and Arts Education (ICAE). The survey included first- year students just after entrance to the university. 105 first-year students have been surveyed in the period of three years. It was established that health rate at the Vilnius University is lower by students who are in speciality of art. Every third future theatre and music educator have problems with their health and do have exercises below the line, not many as the others. It was established that future theatre and music educators entered the university with minimum knowledge about physical activity requirements or physical activity needed to their health. More than 2/3 (two thirds) wanted physical culture only once a week. At the university most ICAE students want to have volleyball and aerobics. First-year students have no knowledge about simple physiological rates: pulse, blood-pressure. These are basic methods of self control and very important by physical activity.