Degalų sudėties įtaka sportinio automobilio variklio charakteristikoms
Date |
---|
2018 |
Straipsnyje pateikiami palyginamieji bandymų rezultatai sportinio automobilio “Honda Civic variklio “B16a”, pastarajam veikiant grynu A95 markės benzinu kaip ‘baziniais’ degalais ir jo 25vo% (E25), 50 vo% (E50) ir 85 vo% (E85) mišiniais su bioetanoliu. Variklio eksperimentiniai bandymai atlikti ant būgninio bandymų stendo “(VT-2/B1)” įmonėje “GroundWirus”, Vilniuje. Oro-masės srautas ir degalų masės srautas, degalų įpurškimo trukmė į įsiurbimo kolektorių ir uždegimo ankstinimo kampas po VGT, sukimo momentas ir efektyvioji galia variklio, kuris buvo varomas grynu benzinu A95 ir įvairiais benzino ir bioetanolio degalų mišiniais E25, E50 ir E85 buvo paeiliui matuojami, esant įvairiems variklio sūkių dažniams. Siekiant gauti išsamesnės informacijos apie degimo procesą, išmetamų deginių emisijos CO, HC ir CO2 kiekiai buvo matuojami dujų analizatoriumi “OPUS 40”, variklio alkūniniam velenui sukantis tuščiosios eigos apie 1000 min-1 dažniu. Degalų įpurškimo trukmė (laikas) į įsiurbimo kolektorių padidėjo ir užsiliepsnojimas etanolio deguonimi prisodrintų benzino-degalų mišinių įvyko vėliau variklio cikle (po VGT), didėjant etanolio-masės kiekiui bandomų biodegalų mišiniuose. Variklio išvystoma efektyvioji galia progresyviai didėjo, didėjant bioetanolio kiekiui benzino-degalų mišiniuose ir pasiekė maksimalią vertę 148.1 AG, panaudojus labiausiai etanolio-deguonies prisodrintą (29,6 wt% deguonies) degalų mišinį E85. Anglies viendeginio CO ir nesudegusių angliavandenilių HC emisijos progresyviai mažėjo, didėjant etanolio-masės kiekiui biodegalų mišiniuose, tuo tarpu anglies dvideginio CO2 kiekiai pagrįstai didėjo, dėka didėjančių lyginamųjų efektyviųjų degalų sąnaudų etanoliu praskiesto benzino-degalų mišinio.
The paper presents the comparative test results of an engine “B16a”of a sport automobile “Honda Civic” powered with normal gasoline A95 as a ‘baseline’ fuel and its 25vo% (E25), 50 vo% (E50) and 85 vo% (E85) blends with bioethanol. The experimental procedures were conducted with the engine test stand “(VT-2/B1)” at “GroundWirus” workshop in Vilnius. Both the air-flow and the fuel-flow mass, fuel injection duration into the suction manifold and the ignition advance angle after TDC, torque and effective power developed by an engine fueled with normal gasoline and various gasoline-bioethanol fuel blends E25, E50 and E85 were in turn measured at different engine speeds. To get a deeper insight into the combustion process, the exhaust emissions CO, HC and CO2 were measured with gas-meter “OPUS 40” at the engine idle speed of about 1000 rpm. The fuel injection duration into the suction manifold increased and the ignition of ethanol-oxygenated gasoline-fuel blends took place later in the engine cycle (after TDC) with increasing bio-ethanol-mass content in the tested fuel blends. The effective power developed by an engine progres-sively increased with increasing amount of ethanol in gasoline-fuel blends and reached the maximum value of 148.1 HP when running with the most ethanol-oxygenated (29,6 wt% oxygen) fuel blend E85. Emissions of carbon monoxide CO and unburned hydrocarbon progressively decreased with increasing ethanol-mass content in fuel blends, while the amount of carbon dioxide reasonably increased ow-ing to higher brake specific fuel consumption of the ethanol diluted gasoline-fuel blend.