Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/92099
Type of publication: Straipsnis mokslo-populiarinimo leidinyje / Article in popular science editions (S6)
Field of Science: Mechanikos inžinerija / Mechanical Engineering (T009)
Author(s): Gedvilas, Antanas;Kreivaitis, Raimondas
Title: Variklinių alyvų tribologinių savybių vertinimas
Other Title: Assessment of engine oils tribological features
Is part of: Agroinžinerija ir energetika : ASU Žemės ūkio inžinerijos fakulteto mokslo populiarinimo ir gamybos žurnalas. , 2018, Nr. 23
Extent: p. 7-13
Date: 2018
Abstract: Straipsnyje pateikiamas, dviejų, skirtingos prigimties, variklinių alyvų, tribologinis vertinimas. Pirmoji variklinė alyva 0W-40 pagaminta iš IV klasės bazinės sintetinės alyvos. Antroji 5W-40 pagaminta iš III klasės bazinės mineralinės alyvos. Alyvų bandymai atliekami naudojant pirštas – diskas trinties porą. Bandymai atliekami dvejuose 40°C ir 120°C temperatūrose. Sudaromas 4 MPa ir 12 MPa trinties poros kontaktinis slėgis. Trinties poros slydimo greitis nuo 0,001 m/s iki 5 m/s. Atlikus bandymus nustatyta trinties koeficiento priklausomybė nuo slydimo greičio, temperatūros ir kontaktinio slėgio. Visais atvejais didesnė trintis išlikdavo naudojant 5W-40 variklinės alyvos. Mažiausia trintis esant 4 MPa kontaktiniam slėgiui bei 40°C temperatūrai. Nustačius 0,5 m/s slydimo greitį, trinties koeficientas buvo 0,006 atliekant bandymą su 0W-40 varikline alyva. Tuo pačiu režimu tiriant 5W-40 variklinę alyvą nustatytas trinties koeficientas 0,009. Didinant temperatūrą ir kontaktinį slėgį trinties koeficientas didėjo. Didinant slydimo greitį, trinties koeficientas mažėjo greičiau esant žemesnei alyvos temperatūrai ir mažesniam trinties poroje sukurtam kontaktiniam slėgiui
In this article a tribological assesement of two engine oils of different nature is presented. First one is an engine oil 0W-40 made of IV class basic synthetic oil. Second one is 5W-40 made of III class basic mineral oil. Oil tests are made using a pin-on-disc friction pair. Tests are made at 40°C and at 120°C temperatures. Friction pair is affected by 4 MPa and 12 MPa contact pressure. Slide speed of friction pair is from 0.001 m/s to 5 m/s. After tests, friction coeficient‘s μ dependence from slide speed was found. At all cases, friction stayed bigger when using 5W-40 engine oil. The smallest friction was at 4 MPa contact pressure and at 40°C temperature. When 0.5 m/s slide speed was set, friction coeficient was 0.006 while doing test with 0W-40 engine oil. When doing test with 5W-40 engine oil at same conditions, friction
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/92099
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.95 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Dec 11, 2020

Download(s)

18
checked on Dec 11, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.