Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/92078
Type of publication: Straipsnis mokslo-populiarinimo leidinyje / Article in popular science editions (S6)
Field of Science: Mechanikos inžinerija / Mechanical Engineering (T009)
Author(s): Gužauskas, Marius;Janulevičius, Algirdas
Title: Transporto priemonės stabdymo pagreičio, padangų deformacijų ir kelio sąlygų sąveikos tyrimas
Other Title: The interaction of the vehicle deceleration, tires deformation and road conditions
Is part of: Agroinžinerija ir energetika : ASU Žemės ūkio inžinerijos fakulteto mokslo populiarinimo ir gamybos žurnalas. , 2018, Nr. 23
Extent: p. 18-23
Date: 2018
Abstract: Straipsnyje pateikiami visureigio stabdymo duomenys, oro slėgio padangose kitimas, padangų deformacijos ir kelio dangos įtaka transporto priemonės stabdymui. Kinetinė energija, kurią reikia nugalėti stabdant transporto priemonę didėja priklausomai nuo automobilio greičio, kuo didesnė automobilio greitis, tuo didesnė kinetinė energija. Padangų deformacija didėja, kai mažėja oro slėgis padangose. Transporto priemonės lėtėjimo pagreitis keitėsi priklausomai nuo kelio paviršiaus ir padangų slėgio bei deformacijos. Iš bandymų matyti, kad ant sauso geros būklės asfaltuoto kelio mažiausias lėtėjimo pagreitis buvo 7,34 m/s², kai visose padangose buvo vienodas oro slėgis - 350 kPa, tuo tarpu ant šlapio, asfaltuoto kelio tokiomis pat sąlygomis - tik 6,09 m/s². Kai slėgis visose padangose buvo sumažintas iki 150 kPa lėtėjimo pagreitis padidėjo iki 7,62 m/s² ant sauso, asfaltuoto kelio ir iki 6,55 m/s² ant šlapio asfaltuoto kelio. Padangų slėgio mažinimas turėjo 40 procentų didesnį poveikį ant šlapio asfaltuoto kelio lyginant su sausu asfaltuotu keliu
The article presents the analysis of vehicles braking parameters, tire pressure changes, tire deformation and road cover interaction, on vehicle’s breaking. Kinetic energy that vehicle needs to struggle while braking increasing as vehicles weight getting increased. The deformation of tires was increasing while pressure in tires was getting smaller. The vehicles speed deceleration was changing according road cover and tire pressure as for example on dry asphalt speed deceleration was lowest 7,34 m/s² with all tires 350 kPa pressure and while on wet asphalt was barely 6,09 m/s². When pressure in all tires has been lowered to 150 kPa the speed deceleration got higher to 7,67 m/s² on dry asphalt and 6,55 m/s² on wet asphalt. Tire pressure low-ering was on 40 % more efficient on wet asphalt than on dry
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/92078
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.88 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

88
checked on Dec 11, 2020

Download(s)

18
checked on Dec 11, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.