Transporto priemonės stabdymo pagreičio, padangų deformacijų ir kelio sąlygų sąveikos tyrimas
Date |
---|
2018 |
Straipsnyje pateikiami visureigio stabdymo duomenys, oro slėgio padangose kitimas, padangų deformacijos ir kelio dangos įtaka transporto priemonės stabdymui. Kinetinė energija, kurią reikia nugalėti stabdant transporto priemonę didėja priklausomai nuo automobilio greičio, kuo didesnė automobilio greitis, tuo didesnė kinetinė energija. Padangų deformacija didėja, kai mažėja oro slėgis padangose. Transporto priemonės lėtėjimo pagreitis keitėsi priklausomai nuo kelio paviršiaus ir padangų slėgio bei deformacijos. Iš bandymų matyti, kad ant sauso geros būklės asfaltuoto kelio mažiausias lėtėjimo pagreitis buvo 7,34 m/s², kai visose padangose buvo vienodas oro slėgis - 350 kPa, tuo tarpu ant šlapio, asfaltuoto kelio tokiomis pat sąlygomis - tik 6,09 m/s². Kai slėgis visose padangose buvo sumažintas iki 150 kPa lėtėjimo pagreitis padidėjo iki 7,62 m/s² ant sauso, asfaltuoto kelio ir iki 6,55 m/s² ant šlapio asfaltuoto kelio. Padangų slėgio mažinimas turėjo 40 procentų didesnį poveikį ant šlapio asfaltuoto kelio lyginant su sausu asfaltuotu keliu.
The article presents the analysis of vehicles braking parameters, tire pressure changes, tire deformation and road cover interaction, on vehicle’s breaking. Kinetic energy that vehicle needs to struggle while braking increasing as vehicles weight getting increased. The deformation of tires was increasing while pressure in tires was getting smaller. The vehicles speed deceleration was changing according road cover and tire pressure as for example on dry asphalt speed deceleration was lowest 7,34 m/s² with all tires 350 kPa pressure and while on wet asphalt was barely 6,09 m/s². When pressure in all tires has been lowered to 150 kPa the speed deceleration got higher to 7,67 m/s² on dry asphalt and 6,55 m/s² on wet asphalt. Tire pressure low-ering was on 40 % more efficient on wet asphalt than on dry.