Panevėžio miesto Klaipėdos - projektuotojų - Dariaus ir Girėno gatvių sankryžos srautų modeliavimas
Date |
---|
2018 |
Tyrimai buvo atlikti Panevėžio mieste, vakarinėje miesto dalyje esančioje vienoje iš judriausių Klaipėdos – Projektuotojų – Dariaus ir Girėno gatvių sankryžoje. Išanalizuoti transporto priemonių ir pėsčiųjų srautai. „PTV Vissim“ modeliavimo programine įranga buvo sumodeliuoti transporto srautai esant įvairių rūšių sankryžoms. Taip pat sankryžoje esančių šviesoforų darbo laiko įtaka eilių susidarymui: esamos sankryžos; taip pat projektuojamoms sankryžoms su papildomomis rodyklėmis sukantiems į kairę ir papildomomis atskiromis juostomis; su papildomomis rodyklėmis sukantiems į kairę ir be papildomų juostų. Taip pat buvo analizuojamos žiedinės sankryžos: dviejų eismo juostų, spiralinė turbo, tipinė turbo. Analizuojant gautus modeliavimo duomenis, efektyviausias sprendimas - įrengti spiralinę turbo žiedinę sankryžą. Sankryžos pralaidumas padidėja net 49 %, tuo pačiu metu vidutinis vieno automobilio laukimo laikas sankryžoje sumažėja nuo 38,19 sekundžių iki 11,89 sekundės, tai sudaro 3,21 karto. Bendras automobilių laukimo laikas stovint vietoje sumažėja nuo 18253,5 sekundžių iki 1443,01 sekundžių t.y. 12,6 karto ir vidutinis greitis sankryžoje padidėja nuo 20,9 km/h iki 34,25 km/h.
The research was carried out in the western part of Panevėžys city at the one of the busiest intersections of Klaipėdos – Projektuotojų – Dariaus ir Girėno streets. The flows of vehicles and pedestrians were analyzed. The traffic flows were modeled by using PTV Vissim program according to various kinds of intersections. The influence of traffic lights working hours on the formation of traffic jam at the following intersections was also analyzed: existing intersections; as well as projected intersections with additional indicators for turning left and additional individual lanes; also with additional indicators for turning left and without extra lanes. Circular intersections were also analyzed: two-lane intersections, a spiral turbo, and a typical turbo. Analyzing obtained modeling data, the most effective solution is to install a circular crossroads of two lanes. Crossing permeability increases by 49%. The average time waste of one car at the intersection decreases from 38,19 seconds to 11,89 seconds, which is 3,21 times. The overall car time waste decreases from 18253,5 seconds to 1443,01 seconds, i.e. 12,6 times and the average speed at the intersection increases from 20,9 km / h to 34,25 km / h.