Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/90800
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Sankauskienė, Tatjana
Title: Grupinio darbo taikymas inžinerinių specialybių studentų rengimui:ASU atvejis
Other Title: Group work method for engineering studies: the case of ASU
Is part of: Role of higher education institutions in society: challenges, tendencies and perspectives = Aukštųjų mokyklų vaidmuo visuomenėje: iššūkiai, tendencijos ir perspektyvos: mokslo darbai. Alytus: Alytaus kolegija, 2017, nr. 1 (6)
Extent: p. 240-246
Date: 2017
Keywords: Grupinis darbas;Inžinerinės studijos;Kompetencijų ugdymas;Group work;Engineering studies;Development of competencies
Abstract: Grupinio darbo metodas padeda studentams lavinti ir individualumą, ir komandinio darbo įgūdžius, o pedagogams - spręsti nepakankamo žinių lygio ir silpnos motyvacijos mokytis problemas. Nepaisant to, inžinerinėse studijoje grupinis darbas naudojamas retai ir dažniausiai tik projektinei veiklai. Šio metodo taikymo ASU patirties analizės rezultatuose atsiskleidžia studentų nuomonė, kad grupėse ugdomi ne tik profesiniai, bet ir asmeniniai gebėjimai: bendravimas, bendradarbiavimas, mokymasis iš kitų. Grupinio darbo refleksija ir rezultatų aptarimas skatina studentų motyvaciją mokytis lavinant ne tik specialybės, bet ir socialinius bei asmeninius gebėjimus, nes sutelkia jų dėmesį į mokymosi sėkmę lemiančias sąlygas
The study subject “Strength of materials” is taught to students of several engineering study programs in Aleksandras Stulginskis University. The aim of all of these study programs is to prepare professionals who would be capable to think critically and creatively, to perform analyses, to participate in the discussions, to communicate and to work independently as well as in team. In order to establish how this aim could be reached by applying the group work method to contact time in the university, it was chosen to carry out the analysis of group work method application’s experience. The following research methods were used – scientific literature review, study process observation, questionnaire surveys, quantitative and qualitative data analysis. Firstly, the theoretical background of group work method was discussed. Literature review showed that group work method helps students to develop individual as well as team work competencies and it helps educators to solve the problems of insufficient level of knowledge
Internet: https://alytauskolegija.lt/wp-content/uploads/2017/08/2017_konferencijos_leidinys.pdf
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.7 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on Jan 6, 2020

Download(s)

6
checked on Jan 6, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.