Cetano skaičių didinančio priedo įtaka dyzelino ir etanolio (D10E) mišiniu, veikiančio variklio darbo ir deginių emisijos rodikliams
Date |
---|
2017 |
Straipsnyje pateikiami oru aušinamo, vieno cilindro dyzelinio variklio “ORUVA F1L511” dar-bo rodiklių ir deginių emisijos tyrimo rezultatai, panaudojus dyzelinių degalų ir etanolio mišinį D10E su įvairiais cetano skaičių didinančio priedo procentais. Variklio apkrovos charakteristikos registruotos sūkiais n = 2000 min-1 ir tyrimų rezultatai palyginti su grynais dyzeliniais degalais veikiančio variklio rodikliais. Palaipsniui didinant variklio apkrovą, buvo matuojamos oro ir degalų masinės sąnaudos ir Europos sąjungos teisės aktais ribojamos (Direktyva 2009/30/EB) NO, NO2, NOx, CO, CO2, CxHy, O2 emisijos ir dūmingumas. Analizuojant gautus duomenis matyti, kad mažiausia anglies oksido (CO) emisija buvo gauta, varikliui veikiant t su D10E + 0,2vol. % mišiniu. Maksimali NO emisija (1909,72 ppm) buvo gauta variklį apkraunant didžiausia apkrova (0,53 MPa) ir varikliui veikiant D10E + 0,08vol. % degalų mišiniu. Maksimali CxHy emisija buvo gauta esant mažoms apkrovai (0,08 MPa), ir veikiant D10E + 0,08vol. % mišiniu. Maksimalus dūmų (32,3%) kiekis buvo gautas, variklį maitinant 100% dyzeliniais degalais ir esant didžiausiai apkrovai (0,53 MPa).
The article presents, the test results of a one cylinder, air cooled, DI diesel engine operating with diesel fuel and ethanol fuel blend D10E treated with cetane number improving additive 2-ethylhexyl nitrate. Load characteristics were taken at engine speed of n = 2000 rpm which corres-ponds to maximum torque mode. The air mass and fuel mass consumption along with CO, CO2, NO, NO2, NOx, CxHy emissions and smoke of the exhaust were measured at engine load gradually increased up to maximum of 0,53 MPa. Analysis of the data obtained shows that the lowest emission of carbon oxide (CO) was measu-red when operating with D10E + 0,2vol. % blend. The biggest NO emissions (1909,72 ppm) were measured when running with blend D10E + 0,08vol. % at maximum engine torque mode (0,53 MPa). Maximum CxHy emission were measured when running with blend D10E + 0,08vol. % at the lowest engine torque mode (0,08 MPa). The maximum smoke opacity (32,3%) was obtained when fueling an engine with 100% diesel fuel at maximum torque (0,53 MPa) engine mode.