Traktoriaus MTZ 80 rėmo vibracijų tyrimas pakeitus variklį
Date |
---|
2017 |
Ekonomiška yra senam traktoriui pakeisti variklį, taip padidinant jo galią. Deja, keičiantis konstrukcijai gali atsirasti nepageidaujami mechaniniai virpesiai, kurie gali turėti neigiamos įtakos visam mašinos darbui. Tyrimo objektu pasirinkta MTZ 80 traktorius su skirtingais varikliais, t.y MTZ 80 su gamykliniu varikliu ir MTZ 80 su pakeistu varikliu. Analizuoti vibracijas traktoriuje su gamykliniu varikliu ir pakeistu buvo pasirinkta eksperimentinės modalinės analizės metodas. Ištyrus traktoriaus MTZ 80 su pakeistu ir su gamykliniu varikliu vibracijas pastebėta, kad MTZ 80 su pakeistu varikliu rėmo virpesių didžiausia pagreičio amplitudės reikšmė pasiekia 18,1 m/s2 ribą, kai tuo tarpu traktoriaus su gamykliniu varikliu - 36,4 m/s2. Apibendrinant tyrimą galima teigti, kad MTZ 80 pakeitus variklį yra sukeliamos ir perduodamos mažesnės vibracijos kitoms traktoriaus konstrukcijoms.
To increase the power for old tractor it is economical to change the engine. Unfortunately by the construction changes there could appear adverse mechanical changes, whiches could have negative effect for whole machine functioning. As the object of research it is selected MTZ 80 tractor with different engines, that means MTZ 80 with factory engine and MTZ 80 with modified engine. For the vibration analize in tractor with factory engine and modified engine it was selected experimental modal analize method. Examined tractors MTZ 80 with modified and with factory engine vibrations it was observed that MTZ 80 with modified engine frame vibration the bigest acceleration amplitude value reach 18, m/s2 limit, when in the same time tractor with factory engine – 36,4 m/s2. In summary the investigation it can be sayed that changed MTZ 80 engine there is caused and transmitted lower vibrations for others tractor constructions.