Traktoriaus 4x4 kinematinio nesutapimo tarp varančiųjų ratų įtakos stabdymo dinamikai tyrimas
Date |
---|
2017 |
Tyrimų tikslas: Nustatyti traktoriaus 4x4 varančiųjų ratų kinematinio nesutapimo įtaką stabdymo dinamikai. Tyrimai atlikti traktoriumi ,,Zetor 10540''. Bandymų metu buvo nustatytas priekinių ir galinių ratų buksavimas ir slydimas, bei apskaičiuotas varančiųjų ratų kinematinis nesutapimas eksploatuojant traktorių su visais varančiaisiais ratais. Tyrimo metu nustatyta, kad kinematinio nesutapimo priversti buksuoti priekiniai ratai, sukuria priešingos krypties sukimo momentą, kuris perduodamas užpakaliniams ratams, ir to pasekoje yra generuojamas mažesnis užpakalinių ratų stabdymo momentas ir bendra stabdymo jėga.
The aim of the research: to determine kinematic mismatch effect on the braking dynamics of 4x4 wheel drive tractor. Investigations were carried out using “Zetor 10540“ tractor. During the tests the front and the back wheels skid and slip was identified. Also, the driving wheels kinematic mismatch using the allwheel drive tractor was estimated. The study showed that front wheels that were forced to skid by kinematic mismatch, creates the opposite direction of torque that is transmitted to the back wheels and as a result the lower back wheels braking torque and the total braking power is generated.