Feminine imagery in contemporary American pop songs : a contrastive analysis
Author |
---|
Vaitonytė, Julija |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2015 | 6 | 109 | 131 |
Jau daugiau nei dešimtmetį pažymima, jog metaforų analizė yra galinga priemonė, norint atskleisti žmogiškąją patirtį, užkoduotą įvairiose kalbos plotmėse. Šiame tyrime analizuojamas moters pasaulėvaizdis, atspindėtas populiariausių JAV dainininkių pop dainose iš dviejų skirtingų dešimtmečių – nuo 1985 m. iki 1995 m. ir nuo 2005 m. iki 2015 m., iškėlus hipotezę, jog net ir toje pačioje kultūroje tam tikros socialinės grupės pasaulio suvokimas per labai trumpą laiką gali kisti, o pop dainos yra geriausias to pokyčio atspindys. Tyrimas grindžiamas konceptualiosios metaforos teorija, taip pat naudojama Pragglejaz grupės sukurta metodika konceptualiosoms metaforoms nustatyti ir P.A.N. poezijos analizavimo kompiuterinė programa tam, kad būtų atlikta kokybinė konceptualiųjų metaforų analizė ir atkurtas dainose atspindimas moters pasaulėvaizdis. Tyrimo išvados remiasi iš 522 konceptualiųjų metaforų išskirtų konceptų analize, kurie yra meilė, gyvenimas ir laikas. Abiejuose dešimtmečiuose vaizduojama šiuolaikinė moteris yra stipri, užsispyrusi ir nepriklausoma. Ankstesniame dešimtmetyje meilės konceptas vertinamas labiau teigiamai. Vėlesniame dešimtmetyje – meilės konceptui būdingas dinamiškumas, o moteris gyvenimą suvokia kaip rizikingą – kuriame tenka konkuruoti. Nepaisant to, moteris yra pajėgi prisitaikyti ir užimti lyderės poziciją meilės santykiuose. Be to, kaip parodė tyrimas, moteris vaizduojama vėlėsnio dešimtmečio dainose, yra agresyvesnė meilėje bei apskritai daug pragmatiškiau žiūri į gyvenimą.
For over a decade, metaphor analysis has been postulated as a powerful means of unveiling human experience encoded in various spheres of language use. Proposing a hypothesis that even within a single culture, the views of a particular social group may alter significantly within a relatively short period of time with pop songs being an immediate reflection of the change, the present study explores feminine imagery as constructed in American pop songs by leading female pop singers in two ten-year periods: from 1985 to 1995 and from 2005 to 2015. Set within the framework of Conceptual Metaphor Theory, the study employs the Metaphor Identification Procedure developed by Pragglejaz Group and P.A.N., a poetry analysis software, in order to identify and conduct qualitative analysis of conceptual metaphors that construe feminine imagery. The findings are drawn on the basis of 522 conceptual metaphors whose most common targets are love, life, and time. It is shown that, while in both periods the contemporary woman construes her image as a strong, persistent and self-dependent leader, the earlier period is characterized by more positive views on love while in latest times woman’s relationships are characterized by a greater dynamism: the woman of today conceives life as both competitive and risky and yet is able to adapt seeking to take up a leading role in relationships. There is also evidence that most recently, woman has developed a more aggressive attitude toward love in particular and a more pragmatic attitude toward life in general.