Pedagogų kvalifikacija ir atliekamos funkcijos: ikimokyklinio ugdymo turinio dalis valstybinėse ir nevalstybinėse ikimokyklinio švietimo institucijose
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2016 |
Jaunos šeimos skuba grįžti į darbo rinką, todėl vis dažniau 1,5 m. ar net mažesniems vaikams ieškoma vietų ikimokyklinėse įstaigose. Matydami tokią situaciją, Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai sukūrė Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtros 2011 – 2013 m. programą (2011). Programos uždaviniuose numatyta atnaujinti jau esamus valstybinius vaikų darželius, atjauninti pedagogus, didinti darbo užmokestį, <...> buvo numatyta, kad iki 2014 m. bus įsteigta ne mažiau, kaip 50 nevalstybinių ikimokyklinio ugdymo įstaigų. Verslumu pasižymintys žmonės netruko tuo pasinaudoti ir štai nevalstybinių ikimokyklinio ugdymo įstaigų skaičius vis didėja (2009 m. veikė 8, 2010 m. – 15, o 2011 m. – 19 įstaigų) („Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtros 2011 – 2013 m. programa“, 2011). Visuomenėje susiformavo požiūris, kad nevalstybinės ikimokyklinio ugdymo įstaigos teikia kokybiškesnį, modernesnį ir individualius vaiko poreikius labiau atitinkantį ugdymą. Tad Švietimo ir mokslo ministerija numatė sudaryti sąlygas plėsti nevalstybinių ugdymo įstaigų kūrimąsi ir prieinamumą. Teikiamos rekomendacijos besirengiantiems įkurti nevalstybines ikimokyklinio ugdymo įstaigas. Tačiau kokia tai bebūtų ikimokyklinio ugdymo įstaiga: valstybinė ar nevalstybinė – kiekviena turi turėti savo pedagogus, kurie tikslingai ir kokybiškai ugdytų vaikus bei atitiktų valstybės keliamus reikalavimus.
The pedagogical process in kindergarten is more effective when it is developed by qualified teacher. In this research it is attempted to reveal similarities and differences between private ant state kindergartens, focusing on the pedagogical qualification and preparation for the job. The survey was held with 31 pre-school teacher: 16 from the state kindergarten, and 15 from the private. This survey shows that the state kindergartens have qualified teachers while in the private kindergartens work unqualified teachers. These data are giving the main difference to this research – unqualified teachers in the kindergartens are not fulfilling their pedagogical functions as well as qualified teachers in the state kindergartens, but the main similarity is that all pedagogues are planning, organizing and implementing pedagogical process.