Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/89647
Type of publication: Straipsnis nerecenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in non-peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P2c)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Ragelienė, Gintarė
Title: Tėvų įtaka pradinių klasių mokinių fiziniam aktyvumui
Is part of: Jaunasis mokslininkas 2016 [elektroninis išteklius] : socialiniai mokslai : studentų mokslinės konferencijos straipsnių rinkinys Akademija, 2016
Extent: p. 274-278
Date: 2016
Abstract: Straipsnis yra orientuotas į tėvų požiūrį į aktyvią pradinių klasių vaikų fizinę veiklą. Pasak PSO (pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis) fizinis aktyvumas kasmet mažėja, itin reikšmingas fizinio aktyvumo sumažėjimas nustatytas tarp pradinio amžiaus mokinių, ypatingai mergaičių. Todėl per visą vaiko ikimokyklinį ir mokyklinį amžių didžiausia atsakomybė tenka jo artimiausiems žmonėms – tėvams ir pedagogams, nuo kurių priklauso vaikų sveikata ir fizinis aktyvumas. Deja, šiandien tėvai, kurie turėtų rodyti pavyzdį augančiai kartai, dėl savo fizinio pasyvumo ar abejingumo vaikų kūno kultūrai neskatina jų pomėgio fiziškai lavintis, todėl dažnai laisvalaikiu mokiniai užsiima kita jiems patrauklesne ir reikalingesne, bet pasyvesne veikla. (Kardelis, Kavaliauskas, Balzeris, 2001). Autoriai apgailestauja, kad nepamąstoma apie savo ir savo vaikų netolimą ateitį – jų fizinės sveikatos būkę – ir nesiimama paprastų, bet veiksminų priemonių jai gerinti. Petrevičiūtė, R. (2013) teigia kad vaikas, augdamas šeimoje, perima tėvų gyvenimo būdą, požiūrį, tradicijas. Tačiau ne kiekvienoje šeimoje vaikas įgyja pakankamai žinių apie sveikatą, išmoksta ją saugoti, tausoti ir stiprinti. Todėl šeimai padeda ikimokyklinė įstaiga. E. Adaškevičienė teigia, jog „auklėjimo stiliai taip pat turi didelės įtakos vaikų charakterio bruožų formavimuisi, sveikatai. Šeimos pastangos praleisti laiką kartu, bendrauti vieniems su kitais, kurti tvirtus šeimos santykius ir savigarbą - tai lemia gerą vaikų fizinį aktyvumą. (Ornelas IJ, Perreira KM, Ayala GX, 2007). Eriksson, Nordqvist, Rasmussen, (2008) ištyrė sąsajas tarp tėvų paramos ir vaikų fizinio aktyvumo dažnio. Autoriai domėjosi šiuo aspektu, nes jų manymu šeima, šeimos vaidmenų modeliavimas yra svarbūs vaikams
The article is focused on parents' approach to the active physical activity of their elementary school children. The article analyzes parents’ impact to their children (who study in 1-4 classes) physical activity and parents’ knowledge and understanding of the benefits of physical activity for them and their children. Family and home is the most important place for children where they can learn the proper nutrition, active rest and to master a variety of physical activities (Buzzer , Gurskas, 2012) . However, it requires a lot of time and attention, because physical activity has to take child's attention without any compulsion. The more intensively and the more children is in sports, the more autonomy and freedom need to be provided; and physical activity should be a part of the daily routine
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/89647
http://dspace.lzuu.lt/handle/1/4440
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.36 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

204
checked on Dec 11, 2020

Download(s)

80
checked on Dec 11, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.