Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/89644
Type of publication: Straipsnis nerecenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in non-peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P2c)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Mainonienė, Lina
Title: Profesijos pedagogų socialinio statuso veiksniai: Kauno profesinių mokyklų mokinių empirinė studija
Other Title: Social status factors of vocational teachers: empirical studies of vocational school students
Is part of: Jaunasis mokslininkas 2016 [elektroninis išteklius] : socialiniai mokslai : studentų mokslinės konferencijos straipsnių rinkinys Akademija, 2016
Extent: p. 263-267
Date: 2016
Keywords: Soial status;Teacher‘s profession;Status factors
Abstract: Šiuo metu ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje vyksta socialiniai ir ekonominiai pokyčiai, keliantys vis naujus reikalavimus pedagogams. Sparčiai besikeičianti visuomenė ir nesibaigianti Švietimo reforma, kurios pagrindinis tikslas – savarankiška, jau mokykloje kūrybiškai atsiskleidžianti asmenybė, priverčia mokytojus mokytis dirbti naujomis sąlygomis. Šiuolaikinei visuomenei reikalingas pedagogas, padedantis jauniems žmonėms ne tik įgyti žinių, bet ir išmokti bendrauti, pažinti save, kūrybiškai atsiskleisti. Tačiau rinkos ekonomikos sąlygomis keičiasi vertybių sistema, atsiranda ryškus visuomenės išsisluoksniavimas. Moderniose visuomenėse prestižinėmis laikomos profesijos mūsų visuomenėje neužtikrina pajamų, tinkamos socialinės padėties. Deja, būtent pedagogo profesija Lietuvoje yra laikoma neprestižine. Mokytojams vis sunkiau patikėti, kad jie pasirinko kilnią profesiją, kad yra vertinami už savo pastangas nuoširdžiai ir profesionaliai ugdyti jaunąją kartą. Mokytojų profesijos socialinis statusas plačiai tyrinėjamas ir aprašomas įvairiuose moksliniuose darbuose (Treiman, 1977; Hoyle, 2001; Jovaiša, 2007; Varžinskienė, 2009). Iš šių ir kitų šaltinių galima pastebėti, jog pedagogų socialinis statusas plačiau nagrinėjamas nuo XX a. vidurio įvairiose šalyse, skirtingose kultūrose. Tyrimų metu vis dažniau akcentuojami profesijos socialinio statuso veiksniai. Pirmuosiuose tyrimuose (North, 1949) įrodyta, jog profesijos statusą veikia amžius, išsilavinimas, atlygis už darbą, visuomeninis profesijos reikšmingumas. Vėlesni tyrimai parodė, jog susiformavo skirtingi požiūriai į šį fenomeną. Išskiriami tokie veiksniai, kaip pagarba, žinios ir įgūdžiai, valdžios veiksniai, autoritetas
Five factor blocks that determine the social status of teachers could be identified on the basis of scientific analysis of the sources:1) economical effectiveness; 2) government factors; 3) working conditions and environment; 4) public attitude; 5) personal professionalism. The research results indicate that teacher's social status inthe society is mainly affected by the personal professionalism block, e.g. his education, competence, professionalism, creativity, freedom of expression, personal features and economic efficiency block (salary). On the basis of students‘ opinion, we could increase teacher profession‘s social status by improving economic efficiency, working conditions, environment and personal professionalism blocks
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/89644
http://dspace.lzuu.lt/handle/1/4440
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.72 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Dec 11, 2020

Download(s)

14
checked on Dec 11, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.