Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/89641
Type of publication: Straipsnis nerecenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in non-peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P2c)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Krivickaitė, Justina
Title: Bendrųjų kompetencijų ugdymo aukštosiose mokyklose veiksmingumas: darbdavių ir studentų požiūris
Other Title: Key competence development effectiveness in higher education: students and employers ' approach
Is part of: Jaunasis mokslininkas 2016 [elektroninis išteklius] : socialiniai mokslai : studentų mokslinės konferencijos straipsnių rinkinys Akademija, 2016
Extent: p. 247-250
Date: 2016
Keywords: Higher education;Qualification;Key competencies;Education effectiveness;Citizenship;“Learning to learn”
Abstract: Bendrosios kompetencijos – dinamiškas žinių, gebėjimų, vertybių ir požiūrių derinys, lemiantis visapusišką asmenybės ugdymąsi, jos profesinį lankstumą ir mobilumą, tuo pačiu ir socialinio saugumo bei asmeninės savirealizacijos galimybes (Sanchez, Ruiz, 2008). Dar XX a. pab. bendrųjų kompetencijų svarba buvo suvokta ir jos įtraukos į nacionalines profesinių kvalifikacijų sistemas bei ugdymo turinį Jungtinėje Karalystėje, Australijoje, Naujojoje Zelandijoje bei Jungtinėse Amerikos Valstijose. Remiantis minėtų šalių gerąja patirtimi ir siekiant sukurti žinių visuomenę, Europos Taryba paskelbė „Bendruosius visą gyvenimą trunkančio mokymosi gebėjimus – Europos orientacinius matmenis“, kurie apibrėžė bendrąsias kompetencijas ir pateikė jų sampratą visoms Europos Sąjungos šalims. Dokumente išskirtos aštuonios bendrosios kompetencijos, kurios yra integruotos ir į Lietuvos aukštojo mokslo studijų programų turinį. Jų ugdymo veiksmingumas tiriamas apklausiant aukštąjį mokslą baigusius studentus ir juos įdarbinančius žmones
Key competences are determined by the individual's development and completeness of personal, social and professional areas. It is thought that such universal, complex and clearly indescribable competences are valuable and will remain as such in the twenty-first century, characterized by constant change, and their education should be given a particular attention. While summarizing scientific literature, article contains general concept of competencies, their history and development of Lithuania and the world. An empirical study examined employers’ and students’ approach to the key competences education’s effectiveness in higher education performance
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/89641
http://dspace.lzuu.lt/handle/1/4440
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.25 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on Dec 11, 2020

Download(s)

14
checked on Dec 11, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.