Psichikos sveikatos srityje dirbančių socialinių darbuotojų kompetetingumo atitiktis studijų programų rezultatams
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2016 |
Šiuo metu Lietuvoje socialino darbo bakalauro studijas siūlo 14, o magistro - 5 aukštosios mokyklos. Remiantis Valstybinio psichikos sveikatos centro duomenimis, Lietuvoje šiuo metu veikia 89 psichikos sveikatos centrai, 11 psichiatrijos ligoninių – stacionarų ir 33 socialinės globos namai. Vilniaus Respublikinėje psichiatrijos ligoninėje 2012 metais gydėsi 7962 pacientai, o pacientus gydančio, reabilituojančio ir pagalbinio personalo dirbo 612. Iš pastarojo skaičiaus 28 specialistai yra socialiniai darbuotojai (Vilniaus Respublikinė psichiatrijos ligoninė, 2012). Kaip rodo statistika, socialinių mokslų sritis yra populiariausia Lietuvoje. Šioje srityje studijuoja net 55 procentai visų Lietuvos studentų (SKVC, 2014). Socialinis darbas psichiatrijoje tarnauja kaip jungiamoji grandis, siejanti pacientą su visomis paslaugomis, kurios vienaip ar kitaip galėtų padėti pacientui. Socialinis darbuotojas yra specialistas palaikantis ryšius tarp paciento ir šeimos, socialinių paslaugų teikėjų ir gydytojų. Dirbant su pacientu sergančiu sunkia psichikos ligos forma, svarbu matyti ir vertinti pacientą kaip visumą. Ši visuma apima psichinius, aplinkos, dvasinius ir fizinius žmogaus gyvenimo aspektus. Tačiau ar socialiniai darbuotojai yra atitinkamai pasiruošę suteikti profesionalias paslaugas klientams? Ar aukštosios mokyklos pajėgios perteikti specifinius profesinius gebėjimus šiam darbui atlikti?
The aim of research is analyze the adequacy of competencies of social employees who are working at mental health institutions to reveal that their abilities match the results of their study program.The methods of the research was the analysis of scientific literature, the analysis of documents and statistical data, the survey of social employers. The research was accomplished in February 2016. 149 women and 16 men who are working in mental health institutions were examined. After reviewing the work in mental health institutions it was revealed that social employee has not only be able to manage this work in a traditional way, but also be creative and react to present situation. Clients has limitless demands, so social employee has frequently improve his skills in other specific fields such as music and art to become a real proffesional in this field. The analysis of statistical data reveals that after graduating a person has the right abilities and skills to start working as a social employee in a proper and proffesional way.