Sprendimų priėmimo metodų taikymas sudarant Kauno rajono savivaldybės biudžetą
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2016 |
Sprendimų priėmimas yra neatskiriama kiekvienos organizacijos valdymo dalis, kuri taikoma visose įstaigos veiklos srityse ir visuose valdymo lygiuose. Sprendimų priėmimo teorijos, sprendimų priėmimas kaip procesas yra plačiai nagrinėjamas Lietuvos ir užsienio mokslininkų. Tačiau sprendimų priėmimo metodų analizuojant savivaldybės biudžeto sudarymo procesą nėra gausu. Simon (2003), Robbins (2003), Buškevičiūtė, Raipa (2010) ir kiti mokslininkai nagrinėja sprendimų priėmimo teorijas, jų taikymą praktikoje. Shaw (2008) pateikia reikalavimus sprendimų priėmėjams: aiškiai suvokti problemą, jos kontekstą bei galimas pasekmes, turėti tvirtą teisingumo jausmą ir drąsos juo vadovautis bei gebėti komunikuoti su kitais sprendimų priėmėjais. Arimavičiūtė (2005) priimant sprendimus pirmiausia akcentuoja tų sprendimų priėmimo proceso pasekmes. Tačiau nei Lietuvos, nei užsienio mokslininkai neatskleidžia spendimų priėmimo metodų tinkamumo ir reikšmingumo kokybiškam savivaldybės biudžeto sudarymo procesui užtikrinti. Šiame straipsnyje, remiantis moksline literatūra bei atliktu empiriniu tyrimu, bus siekiama atskleisti sprendimų priėmimo metodus ir jų reikšmingumą sudarant Kauno rajono savivaldybės biudžetą.
There have been numerous attempts to define the importance of the decision-making methods to the decision-making process. However, decision-making methods for the State Municipal Budget preparation does not match. For this reason, it is important to analyse the decision-making methods and its importance to Municipal Budget preparation. The scientific literature and empirical research was developed to evaluate the importance of decision-making methods to the Municipal Budget preparation in Kaunas district. It has been found that the Municipal Budget preparation process is consists of 6 phases: 1) state budget and municipality budget financial indicators approval for next year; 2) estimates of appropriations managers programs placing to municipality administration; 3) placed estimates of appropriations managers’ programs analysis; 4) preparing of budget project; 5) budget project discussion in council committees; 6) an adoption of the budget. Each stage of budget process is characterized by a similar decision-making methods. The most significant and widely used for the preparation of the Municipal Budget in Kaunas District are following methods: Extrapolation, Collegial consultation and Consensus methods, the less significant - Delphi and cost - benefit analysis methods.