Pavienių sunkiasvorio transporto priemonių keliamo žemo dažnio triukšmo jų įsibėgėjimo metu tyrimas
Date |
---|
2016 |
Straipsnyje nagrinėjama sunkiasvorių transporto priemonių žemo dažnio triukšmo sklaida šių priemonių įsibėgėjimo metu. Žemo dažnio triukšmo mažinimas tiek transporto priemonių įsibėgėjimo metu tiek esant nusistovėjusiam režimui įvairiomis techninėmis priemonėmis yra komplikuotas dėl fizikinės žemo dažnio triukšmo prigimties. Kadangi tokių transporto priemonių srautas ypač intensyvus keliuose, o žemės ūkyje ypač aktualus derliaus nuėmimo metu, buvo atlikti tokių transporto priemonių keliamo žemo dažnio triukšmo tyrimai. Tyrimai atlikti naudojantis standartine transporto priemonių įsibėgėjimo triukšmo vertinimo metodika, triukšmo lygį matuojant 7,5 m atstumu nuo transporto priemonės. Tirtos įvairios galios (340–420 AG) ir masės (30000 –55000 kg) transporto priemonės. Nustatyta, jog didžiausi transporto priemonių triukšmo lygiai gali siekti iki 87 dB(A), o didžiausi triukšmo lygiai gauti 12,5–200 Hz dažnių juostose. Iš šių rezultatų galima teigti, jog esant tokiems triukšmo lygiams, žemo dažnio triukšmo sklaida į gyvenamąsias teritorijas yra nepriimtina, todėl arti važiuojamosios dalies esantys gyvenamieji namai yra intensyvaus žemo dažnio triukšmo poveikio zonoje.
The article deals with low frequency noise emissions from heavy vehicles during acceleration. Low-frequency noise reduction at vehicle acceleration and steady regime is complicated by the various technical means because of the physical nature of the low-frequency noise. Since such vehicle flow is particularly intense in roads, and in agriculture particularly during the harvest season, measurements of low frequency were carried out. Standard vehicle acceleration noise assessment methodology was used and the noise level measured 7.5 m from the vehicle. Heavy vehicles of various power (340 to 420 hp) and mass (30000–50000 kg) were investigated. It was found that the maximum vehicle noise levels can reach up to 87 dB (A), and the highest noise levels are in the frequency bands from 12.5 to 200 Hz. These results suggest that the presence of such noise causes low frequency noise emissions to residential areas and is generally unacceptable, so residential homes close to the driveways are under the intense low-frequency noise impact zone.