Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/89444
Type of publication: Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos tarptautinės konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian international conference proceedings (P1e)
Field of Science: Aplinkos inžinerija / Environmental engineering (T004)
Author(s): Bareikis, Mantas;Vasiliauskas, Gediminas
Title: Pavienių sunkiasvorio transporto priemonių keliamo žemo dažnio triukšmo jų įsibėgėjimo metu tyrimas
Other Title: Investigation of low frequency noise from heavy vehicles during acceleration
Is part of: Žmogaus ir gamtos sauga 2016 : 22-osios tarptautinės mokslinės-praktinės konferencijos medžiaga = Human and nature safety 2016 : proceedings of the 22nd international scientific-practice conference / Aleksandro Stulginskio universitetas, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnyba, Lietuvos mokslų akademija. Akademija, 2016
Extent: p. 21-24
Date: 2016
Keywords: Įsibėgėjimo režimas;Sunkiasvoris transportas;Žemo dažnio triukšmas;Acceleration mode;Heavy weight transport;Low frequency noise
Abstract: Straipsnyje nagrinėjama sunkiasvorių transporto priemonių žemo dažnio triukšmo sklaida šių priemonių įsibėgėjimo metu. Žemo dažnio triukšmo mažinimas tiek transporto priemonių įsibėgėjimo metu tiek esant nusistovėjusiam režimui įvairiomis techninėmis priemonėmis yra komplikuotas dėl fizikinės žemo dažnio triukšmo prigimties. Kadangi tokių transporto priemonių srautas ypač intensyvus keliuose, o žemės ūkyje ypač aktualus derliaus nuėmimo metu, buvo atlikti tokių transporto priemonių keliamo žemo dažnio triukšmo tyrimai. Tyrimai atlikti naudojantis standartine transporto priemonių įsibėgėjimo triukšmo vertinimo metodika, triukšmo lygį matuojant 7,5 m atstumu nuo transporto priemonės. Tirtos įvairios galios (340–420 AG) ir masės (30000 –55000 kg) transporto priemonės. Nustatyta, jog didžiausi transporto priemonių triukšmo lygiai gali siekti iki 87 dB(A), o didžiausi triukšmo lygiai gauti 12,5–200 Hz dažnių juostose. Iš šių rezultatų galima teigti, jog esant tokiems triukšmo lygiams, žemo dažnio triukšmo sklaida į gyvenamąsias teritorijas yra nepriimtina, todėl arti važiuojamosios dalies esantys gyvenamieji namai yra intensyvaus žemo dažnio triukšmo poveikio zonoje
The article deals with low frequency noise emissions from heavy vehicles during acceleration. Low-frequency noise reduction at vehicle acceleration and steady regime is complicated by the various technical means because of the physical nature of the low-frequency noise. Since such vehicle flow is particularly intense in roads, and in agriculture particularly during the harvest season, measurements of low frequency were carried out. Standard vehicle acceleration noise assessment methodology was used and the noise level measured 7.5 m from the vehicle. Heavy vehicles of various power (340 to 420 hp) and mass (30000–50000 kg) were investigated. It was found that the maximum vehicle noise levels can reach up to 87 dB (A), and the highest noise levels are in the frequency bands from 12.5 to 200 Hz. These results suggest that the presence of such noise causes low frequency noise emissions to residential areas and is generally unacceptable, so residential homes close to the driveways are under the intense low-frequency noise impact zone
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/89444
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.18 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Dec 11, 2020

Download(s)

12
checked on Dec 11, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.