Conceptual outlook to social business development
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
LT | ||
Kuchko, Elena | Baltarusijos valstybinis universitetas | |
Date |
---|
2015 |
Socialinio verslo plėtra yra svarbus procesas, formuojantis prielaidas kurti socialinę gerovę, orientuojant visuomenės ekonomiką į naujų gebėjimų ugdymą, perkamosios galios didinimą, socialinę ir ekonominę sanglaudą. Keletas socialinio verslo funkcijų yra siejamos su socialinio verslumo raiška, tačiau toks socialinio verslo koncepcijos aiškinimas nėra pakankamas. Šiame straipsnyje suformuluota mokslinio tyrimo problema yra svarbi siekiant paaiškinti socialinio verslo esmę nagrinėjant įvairias metodologines socialinės veiklos ir verslo plėtros galimybes. Mokslinio tyrimo objektas – vyraujančios socialinio verslo plėtros sąlygos, svarbios naujų verslo modelių atsiradimui. Mokslinio tyrimo tikslas – nustatyti specifinius socialinio verslo požymius, tinkamus vertinti socialio verslo plėtros sąlygas naujuose verslo modeliuose, suponuoja tyrimo uždavinius: paaiškinti socialinio verslo esmę; nustatyti socialinio verslo raiškos formas įvertinus naujas verslo partnerystės formas ir plėtros galimybes. Siekiant atrinkti konkrečius mokslinius rezultatus, panaudota mokslinių šaltinių monografinė ir deskriptyvinė analizė, turinio ir meta analizė. Patikslinta socialinio verslo samprata, išskirti socialiniam verslui būdingi elementai ir plėtros sąlygos. Autorių įžvalgos dėl socialinio verslo plėtros sąlygų remiasi metodologine mokslinio tyrimo išvadų determinacija. Tyrimo rezultatai atskleidžia faktą, kad socialinio verslo plėtros sąlygos pagal skirtingus verslo modelius leidžia pasiekti įvairius finansinius ir socialinius rezultatus. Daugeliu atvejų socialinė atsakomybė versle nebūtinai yra susijusi su didelių investicijų ar finansinių dotacijų įsisavinimu.
Galima teigti, kad socialinio verslo plėtra priklauso nuo konkrečių sąlygų – rinkos, infrastruktūros ar institucinių pokyčių, kurie sukuria prielaidas naujų verslo modelių atsiradimui, ir verslo aplinkoje atsiranda nauji socialiniai poreikiai ir vertybės. Be galo svarbūs tampa naujieji verslo modeliai, kurie susidaro priklausomai nuo socialinės tinklaveikos, stimuliuojamosios inovacijų funkcijos ir verslo orientacijos socialinių problemų ir reikmių sprendimui.
Social business concept has no clear methodological base, so a great attention is needful on social business development. The main scientific problem in the article is focused on clarification of methodological tools for identification social business development preconditions with the research purpose – the identification of specific typologic attributes of social business for improvement social business development. The monograph and descriptive analysis is applied for overview of scientific references, the content and meta-analysis – for presenting final conceptual explanation about attributes of social business, and the methodological determination – for generalisation and synthesis of the referenced conclusions. The research results reveal the fact, that under the different business model the different financial and social return is available. Therefore, the models of social business are starting varify in civil economy according social networks, stimulation of partnership and innovation, orientation to inter-sectoral activities.