Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/888
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydin, Selami
dc.date.accessioned2016-03-08T08:02:47Z
dc.date.available2016-03-08T08:02:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2335-2027
dc.identifier.urihttps://eltalpykla.vdu.lt/1/888
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.7220/2335-2027.5.8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/888-
dc.description.abstractThis study presents a review of the literature concerning the use of wikis as a tool for collaborative learning in the second language acquisition and foreign language learning process, as research on the use of wikis is relatively new. The study first introduces the theoretical background behind the use of wikis in the mentioned processes. Then, it reviews the studies concerning wikis as a tool for collaborative language learning. The study concludes that the use of wikis improves basic language skills, encourages positive perceptions of learning, increases motivation, provides opportunities to practice autonomy, and enhances inquiry learning and critical thinking, although they appear to have no effect on cultural proficiency. More importantly, Wikis appear to be an advantageous tool for improving writing, and may have additional benefits in developing literacy in multilingual contexts where access to minor languages in the educational process is limited. The paper ends with practical recommendations for teachers and researchers.en_US
dc.description.abstractStraipsnyje nagrinėjami literatūros šaltiniai, kuriuose wiki apibūdinamas kaip antrosios kalbos bei užsienio kalbų mokymosi bendradarbiaujant įrankis. Kadangi tyrimų apie wikio panaudojimą mokantis kalbų ganėtinai maža, šiame straipsnyje pirmiausia pristatomas wikio panaudojimo teorinis pagrindas. Toliau patiekiamos studijos, susijusios su wikiu kaip kalbų mokymosi bendradarbiaujant įrankiu. Galiausiai reziumuojama, kad wikio panaudojimas leidžia patobulinti besimokančiųjų bendruosius kalbinius gebėjimus, suteikia teigiamų emocijų, didina motyvaciją, įgalina mokytis savarankiškai, pagerina tiriamojo mokymosi gebėjimus bei ugdo kritinį mąstymą, nors kultūrinės kompetencijos tobulinimas nedaro ženklios įtakos.lt_LT
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofDarnioji daugiakalbystė, 2014, nr. 5, p. 207-236lt_LT
dc.rightsSutarties data 2013-04-12, nr. A1216, laisvai prieinamas internete
dc.subjectCollaborative learningen_US
dc.subjectCollaborationen_US
dc.subjectForeign language learningen_US
dc.subjectLearner autonomyen_US
dc.subjectSecond language learningen_US
dc.subjectMokymasis bendradarbiaujantlt_LT
dc.subjectBendradarbiavimaslt_LT
dc.subjectUžsienio kalbos mokymasislt_LT
dc.subjectBesimokančiojo savarankiškumaslt_LT
dc.subjectAntrosios kalbos mokymasislt_LT
dc.titleWikis as a tool for collaborative language learning : implications for literacy, language education and multilingualismen_EN
dc.title.alternativeWiki – mokymosi bendradarbiaujant įrankis raštingumui, kalbų mokymuisi ir daugiakalbystės plėtrailt_LT
dc.typeStraipsnis / Article
dc.subject.udc8 Filologija / Philology
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Darnioji daugiakalbystė / Sustainable Multilingualism 2014, nr. 5
Files in This Item:
Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

17
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

13
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.