Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/88141
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis Clarivate Analytics Web of Science / Article in Clarivate Analytics Web of Science (S1)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Drejeris, Rolandas;Kavolynas, Antanas
Title: Įsiskverbimo į paslaugų sektoriaus rinką veiksmų modelis
Other Title: Model of market penetration into the service sector
Is part of: Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai = Management theory and studies for rural business and infrastructure development: mokslo žurnalas / Aleksandro Stulginskio universitetas, Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas. Akademija., T. 37, nr. 1 (2015)
Extent: p. 26-37
Date: 2015
Note: WOS:000436099200003
Keywords: Įsiskverbimas į rinką;Modelis;Paslaugų verslas;Rinkos segmentas;Vartotojų poreikiai;Market penetration;Model;Service business;Market segment;Customers’ needs
Abstract: Straipsnyje nagrinėjami įsiskverbimo į rinką teoriniai ir praktiniai aspektai. Straipsnio tikslas – pateikti įsiskverbimo į rinką veiksmų procesinį modelį, pritaikytą paslaugų sektoriui, bei jį išbandyti realiomis verslo sąlygomis. Tuo tikslu mokslinė informacija įsiskverbimo į rinką klausimais grupuojama, vertinama logikos, įgyvendinimo galimybių ir vientisumo bei rezultatų pritaikomumo paslaugų verslui požiūriu. Suformuotas lanksčios konstrukcijos modelis, kurį sudaro 9 komponentai: rinkos lyderio (–ų) nustatymas, patraukliausio rinkos segmento išskyrimas, rinkos lyderio teikiamų paslaugų kokybės analizė 2 aspektais, galimybių tobulinti paslaugų kokybę paieška, kainos mažinimo galimybių analizė, naujų paslaugų tikslingumo nustatymas, rėmimo būdo pasirinkimas bei įsiskverbimo strategijos formavimas (parinkimas). Modelio tinkamumas patikrintas, jį išbandžius realiomis verslo sąlygomis, pagal tyrimo rezultatus pateikti konkretūs pasiūlymai įmonei įsiskverbti į rinką. Pateikto modelio naudojimas leis paslaugų įmonėms planuoti bei struktūriškai pagrįsti įsiskverbimo į rinką veiksmus, ir ši aplinkybė mažins nesėkmės riziką bei suteiks galimybę pasiekti geresnių verslo rezultatų
The article discusses the theoretical and practical aspects of the penetration into established market of the service sector. Lack of information about actual practical issues of market penetration for service company is to be considered as a problem of the paper. The goal of the paper is to present the procedural model of the market penetration actions for services sector. In order to create execution model scientific information on issues of market penetration is structured, synthesized, after its assessment according logic, feasibility and applicability of the results and the integrity of the business in terms of services. The flexible model is formed and suggested, which consists of 9 components: identification of some market leader(s), determination, which is the most attractive segment for serve, analysis of market leader’ service quality according 2 aspects, the search of the opportunities to improve the quality of service, analysis of the possibilities for potential price reductions, determination of new services purposefulness, identification of support desirability, and formulating of penetration strategy, which has to be clear according research results. There are reasoned content and consistency of the components of the proposed model in the article. The model has been tested on real business conditions; it helps for the service company to penetrate into the market
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/88141/2/ISSN1822-6760_2015_V_37_1.PG_26-37.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/88141
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:1. Straipsniai / Articles
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.18 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

71
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

18
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons