Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/87854
Type of publication: Straipsnis nerecenzuojamoje Lietuvos tarptautinės konferencijos medžiagoje / Article in non-peer-reviewed Lithuanian international conference proceedings (P2b)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Kirikova, Liudmila;Latvelienė, Edita;Lukševičienė, Rasa;Krikštaponytė, Zita;Stankevičienė, Sigutė
Title: Užsienio kalbų mokymasis LSMU ir ASU: studentų požiūris
Other Title: Foreign language learning at LUHS and ASU: students' attitudes
Is part of: Kalbų studijos aukštojoje mokykloje = Language studies at a higher education institution : konferencijos medžiaga, 2014 m. lapkričio 7 d. / Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Vilniaus Kolegija. Kaunas, 2014
Extent: p. 61-68
Date: 2014
Keywords: Užsienio kalbų mokymasis;Studijos aukštojoje mokykloje;Studento ir dėstytojo kompetencija;Language;education;Problem-based learning;Profesional competence
ISBN: 9789955153702
Abstract: Didėjanti mokslo reikšmė, sparčiai augantis informacijos srautas bei užmezgami nauji dalykiniai ir kultūriniai ryšiai su užsienio šalimis – tai tik keli faktoriai, kurie sąlygoja gero specialisto rengimą, kurio viena iš svarbiausių dalių yra praktinis gebėjimas komunikuoti keliomis užsienio kalbomis. Tyrimo tikslas: atskleisti studentų požiūrį į užsienio kalbos mokymąsi LSMU ir ASU. Darbe taikomi tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa. Tyrimo rezultatai parodė, kad dauguma studentų savo užsienio kalbos kompetenciją nurodo esant pakankamą. tačiau dėstytojų kompetencija jie vertina kaip nepakankamą. Studentų nuomonė apie probleminio mokymosi metodo elementų naudojimą mokantis užsienio kalbų yra pozityvi. [...]
An increasing significance of science, a rapidly growing stream of information, and new cultural and business relationships with foreign countries are but a few factors that affect the education and training of specialists, and therefore providing pracical ability to communicate in several foreign languages is one of the major components of such education. The aim of the study was to reveal students' attitudes to foreign language learning at the Lithuanian University of Health Sciences (LUHS) and Aleksandras Stulginskis University (ASU). The following methods were applied in the study: analysis of scientific literature and a questionnaire survey. The results of the study showed that most students thought that their foreign language competence was sufficient, while the teachers' competence was seen as deficient. The main problems about the climate of the studies that the respondents indicated were inconvenient schedules and insufficiently interesting studies. Meanwhile, the students' opinion about the application of the elements of problem-based learning in foreign language studies was favorable
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/87854
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.2 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Dec 11, 2020

Download(s)

14
checked on Dec 11, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.