Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/87045
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Aleksandravičius, Alvydas;Valauskienė, Sandra
Title: Viešųjų verslo konsultavimo paslaugų kokybės vertinimas: Kauno regiono atvejis
Other Title: The business public consultation service quality assessment: Kaunas regional case study
Is part of: Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai = Management theory and studies for rural business and infrastructure development: mokslo žurnalas / Aleksandro Stulginskio universitetas, Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas. Akademija., T. 36, nr.3 (2014)
Extent: p. 454-462
Date: 2014
Keywords: Verslas;Viešoji konsultavimo paslauga;Paslaugos kokybė;Business;Public consultation service;Service quality
Abstract: Viešųjų verslo konsultavimo paslaugų kokybė yra vienas iš sėkmingos verslo kūrimo ir plėtros sąlygų. Todėl siekiant užtikrinti racionalų ir klientų poreikiams adekvatų viešųjų paslaugų verslui teikimą reikalingas šių paslaugų kokybės vertinimas. Tyrimo tikslas – įvertinti Kauno regiono viešųjų institucijų teikiamų verslo konsultavimo paslaugų kokybę ir parengti rekomendacijas jos gerinimui. Atlikus verslo konsultavimo paslaugų vertinimo modelių analizę, pagal pasirinktą vertinimo modelį atliktas Kauno regiono viešųjų institucijų teikiamų verslo konsultavimo paslaugų kokybės vertinimas. Atliekant vertinimą buvo apklausti 96 asmenys, kurie 2010–2012 m. naudojosi Kauno regione viešosiomis verslo konsultavimo paslaugomis. Buvo nustatytos pagrindinės nepasitenkinimo viešosiomis verslo konsultavimo paslaugomis priežastys ir pateiktos rekomendacijos šių paslaugų kokybės gerinimui
The business consulting public services is one of the most successful business building and development conditions. The business public consulting services are an important professional activity helping executives and managers analyze and solve practical problems of other organisations, improve operational efficiency as well as absorb the experiences of other organisations. Various models integrating theoretical knowledge and practice are used for analysing and for evaluating the quality of the services. After performing an analysis of the majority of the models, it was decided that the most suitable models for evaluation or service quality are the Generally Perceived Quality and Servqual. Consulting services are not providing the consumers with any materials goods and therefore, most of the other models are not suitable for evaluation of business consulting services. Research object – quality of business consultation services. Research aim – to identify the quality of business consultation services, provided by public institutions of Kaunas Region and to prepare the recommendations, how to improve it. Research methods: the analysis and synthesis of academic literature, questionnaire poll, logical modelling, comparison and visualization techniques were
Internet: http://mts.asu.lt/mtsrbid/article/view/838/862
http://mts.asu.lt/mtsrbid/article/view/838/862
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.62 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Dec 11, 2019

Download(s)

6
checked on Dec 11, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.