Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/86858
Type of publication: Straipsnis Clarivate Analytics Web of Science ar/ir Scopus / Article in Clarivate Analytics Web of Science or / and Scopus (S1)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Dilys, Mantas;Gargasas, Audrius
Title: Structural Business Model Based on Cooperation between Sports Organizations and Sponsors
Other Title: Sporto ir rėmėjų organizacijų bendradarbiavimu paremtas verslo struktūrinis modelis
Is part of: Inžinerinė ekonomika = Engineering economics. , Vol. 25, no. 1 (2014)
Extent: p. 94-102
Date: 2014
Keywords: Sporto organizacija;Sporto produkcija;Rėmėjai;Rėmimas;Verslas;Struktūrinis modelis;Sport organization;Sponsors;Sponsorship;Business;Structural model
Abstract: Sporto rinkos plėtrą lemia šalies investicijų kiekis ir tikslingumas į šalies sporto infrastruktūrą. Tačiau visapusiškai aprūpinti sporto sektorių šalies biudžetas ne visada gali. Siekiant, kad sporto sektorius būtų kuo mažiau priklausomas nuo valstybės politikos bei finansavimo, reikia, kad sporto organizacijos galėtų pačios kurti galimybes veiklai plėsti ar tobulinti. Sporto organizacijų veiksmingumas priklauso nuo sukuriamos produkcijos kokybės, jos populiarumo, tikslinės auditorijos bei verslo partnerių – rėmėjų organizacijų. Straipsnyje sporto produkcija suprantama kaip visuminis sporto organizacijos veiklos rezultatas – sportininkų rengimas, sportininkai, sporto renginiai, sporto paslaugos, prekės ir pan. Siekiant sporto organizacijoms pritraukti kuo daugiau rėmėjų, bendradarbiavimo veiksmingumo bei abipusio naudingumo, reikia analizuoti bendradarbiavimo ypatumus ir, remiantis analize, sukurti bendradarbiavimu paremtą verslo struktūrinį modelį. Atlikus mokslinės literatūros analizę išsiaiškinta, kad sporto organizacijos ir rėmėjai dažniausiai bendradarbiauja siekdami stiprinti rėmėjų įvaizdžius bei įtvirtinti socialines vertybes per vartotojams sukeliamas asociacijas. Rėmėjai bendradarbiauja su sporto organizacijomis ir jas remia dėl sporto produkcijos sukuriamos socialinės, kultūrinės vertės. Per sporto organizacijos produkciją yra formuojamas palankesnis vartotojų požiūris ir į sporto, ir į rėmėjo produkcijos vartojimą. Bendradarbiavimo metu, dalyvaujant rėmimo programose, organizacijos viena kitą sustiprina sinerginiu efektu. Rėmėjų reikalingumą sporto organizacijai kuriant sporto produkciją, lemia organizacijų tikslai ir veiklos lankstumas bei kūrybiškumas. [...]
Direct government investments in sports infrastructure influence general development of the sports business sector. However, governmental funding is usually not able to equip fully the sports sector. In order for the sports sector to be less dependent on government politics and finance, it is necessary to find ways, how sports organizations could themselves create possibilities for the development of their work. To achieve it, there is a need to analyze the cooperation peculiarities of the sports organizations and sponsors and prepare new cooperation management models. The efficiency of the sports organizations depends on the popularity of certain products within the market, target audience as well as business partners or sponsor organizations. To attract more sponsors and make effective and beneficial cooperation for both sides, it is essential to analyze the options for the creation of cooperative business relationship model which would lead to the development of more effective cooperation. The sports organizations and sponsors cooperate in order to strengthen the image of sponsors and reinforce certain social values through consumers caused by associations. The products of the sports organization, its target audience and the scale of product use, determines the outcome of sponsors and the size of the sponsorship program. This topic is significant in the following three problematic aspects: first – the reduction of corruption in the sports sector, second – the need for the sports organizations to be able to support themselves within the development of sports products and to strengthen the competitiveness of the sponsors, third – the development of the sports organizations’ activities in order to maximize their potential opportunities. However, as the effective cooperative model has not been constructed yet, it is still difficult to achieve these goals. [...]
Internet: http://www.inzeko.ktu.lt/index.php/EE/article/view/2680/3433
http://www.inzeko.ktu.lt/index.php/EE/article/view/2680/3433
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.87 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

20
checked on Sep 13, 2019

Download(s)

2
checked on Sep 13, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.