Alternatyvių degalų panaudojimas dyzeliniame variklyje
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Vilutienė, Valentina | ||
Date |
---|
2013 |
Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje Inžinerinės vadybos katedroje vykdomas mokslo projektas „Aviacinio ir kito alternatyvaus kuro panaudojimo galimybių Lietuvos kariuomenės sausumos transporto priemonėse tyrimas“ kartu su Aleksandro Stulginskio universiteto Transporto ir jėgos mašinų instituto mokslininkais. Siekiant dyzeliniuose varikliuose panaudoti reaktyvinius degalus AB „ORLEN Lietuva“ Kokybės tyrimų centro laboratorijoje buvo nustatomi degalų: dyzelino (NATO kodas F-54) pagal LST EN 590, reaktyvinių degalų (NATO kodas F-35 ir F-34) pagal ASTM-D1655 ir U.S.MIL-DTL-83133E bei reaktyvinių degalų su priedais kokybės rodikliai. Išanalizavus ir palyginus pagrindinius degalų kokybės rodiklius nustatyta, kad reaktyviniai degalai su priedais atitinka dyzelinių degalų technines charakteristikas: cetaninį skaičių, tepimo savybes, šiluminę vertę masės vienetui, sieros koncentraciją ir gali būti naudojami sausumos transporte.
At Department of Engineering management of The General Jonas Žemaitis Military Academy of Lithuania scientific project „The research on possibilities of using aviation and other alternative fuels in ground transport means of Lithuanian army“ together with the scientists of Power and transport machinery engineering institute of Aleksandras Stulginskis university was perfomed. In order to recommend the jet fuel for diesel enginess powering in the Centre of quality research laboratory located at Ltd. Company „ORLEN Lietuva“ the quality parameters of fuels were determined: diesel fuel (NATO code F-54) according standard LST EN 590, jet fuel (NATO code F-35 and F-34) according standard ASTM-D 1655 and U.S.MIL-DTL-83133E and the jet fuel treated with additives. Basic quality parameters of alternative jet fuels tested were analyzed and compared with baseline diesel fuel parameters. It was determined that the use of additives the jet fuel parameters improves up to the level, which satisfies corresponding characteristics of the normal diesel fuel: cetane number, lubricating properties, net heating value per unit of mass, sulphur concentration and thus can be used in ground transport vehicles.