Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/86306
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Aplinkos inžinerija / Environmental engineering (T004)
Author(s): Gurskis, Vincas;Skominas, Rytis;Žukauskas, Andrius
Title: Utilizuojamų padangų smulkinių, skirtų sąvartynų drenažiniams sluoksniams įrengti, filtraciniai tyrimai
Other Title: Filtration research of utilized chopped tires as landfill drainage layers
Is part of: Vandens ūkio inžinerija. , Nr. 42(62)(2013)
Extent: p. 23-30
Date: 2013
Keywords: Dėvėtos padangos;Drenažinis sluoksnis;Filtracijos koeficientas;Filtracijos greitis;Sąvartynas;Utilizavimas;Chopped tires;Drainage layer;Hydraulic conduction;Landfill;Utilization
Abstract: Kasmet Lietuvoje susikaupia gausybė dėvėtų padangų; dažnai jos kaupiamos specialiose aikštelėse. Padangų kaupimas neišsprendžia gamtinių išteklių taupymo klausimo, todėl padangų utilizavimas bei antrinis perdirbimas yra opi problema net ir pasauliniu mastu. Šiems tyrimams sukurtas bandymų prietaisas ir metodika, pagal kuriuos galima nustatyti vertikaliosios filtracijos koeficientą (greitį) - pagrindinį medžiagos tinkamumo drenažiniam sluoksniui įrengti rodiklį. Atlikti dvejopai smulkintų padangų vertikaliosios filtracijos koeficiento tyrimai, veikiant skirtingai statinei apkrovai, imituojančiai slėgį, kuriuo sąvartynas slegia apatinį drenažinį sluoksnį. Gauti rezultatai palyginti su anksčiau tirtais horizontaliosios filtracijos koeficientais. Nustatyta, kad vertikaliosios filtracijos koeficientai yra mažesni nei horizontaliosios, tačiau visais atvejais, net esant didžiausiam galimam suspaudimo slėgiui, yra didesni už minimalų leistiną (1x10"3 m s-1) sąvartyno drenažiniam sluoksniui įrengti. Tai patvirtina anksčiau atliktų tyrimų rezultatus, kad smulkinta padangų guma gali būti naudojama įrengiant sąvartynų drenažinį sluoksnį, tačiau jos tinkamumas šiam tikslui turi būti vertinamas pagal vertikaliosios filtracijos koeficientą
Each year Lithuania accumulates a plenty of worn-out tires: usually they are deposited in the special sites. Tire accumulati not solve the issue of natural resource conservation. Thus, tire disposal and recycling remains a major problem even globally, tide is based on the research of possibilities to use chopped worn-out tires for waste landfill drainage layers. The expei methodology has been worked out to determine both vertical and horizontal hydraulic conductivity, which is the main suitab dex for material of the drainage layer. For this research the device has been designed and built at the Department of Buildii structions of Aleksandras Stulginskis University. Particles of tires chopped in two sizes, at different static load on the layer ( those of the real waste landfill, have been investigated. It was found that in all cases, even at maximum compression pressure cal and horizontal hydraulic conductivity was higher than the minimum permitted one for waste landfill drainage layer constructi a value of 1 x 10"3 m s"1. This indicates that the chopped rubber tires can be used for the construction of waste landfill drainage however, its suitability for this purpose must be evaluated under the coefficient of the vertical hydraulic conductivity
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/86306
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

7
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.