Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/86067
Type of publication: Straipsnis Clarivate Analytics Web of Science ar/ir Scopus / Article in Clarivate Analytics Web of Science or / and Scopus (S1)
Field of Science: Mechanikos inžinerija / Mechanical Engineering (T009)
Author(s): Janulevičius, Algirdas;Pupinis, Gediminas;Damanauskas, Vidas
Title: Effect of tires' pressure on the kinematic mismatch of a four-wheeldrive tractor
Other Title: Traktorių su keturiais varančiaisiais ratais padangų oro slėgio poveikis ratų kinemetiniam nesutapimui
Is part of: Mechanika / Kauno technologijos universitetas, Lietuvos mokslų akademija, Vilniaus Gedimino technikos universitetas. Kaunas : Technologija, 2013, vol. 19 (1)
Extent: p. 73-80
Date: 2013
Abstract: Straipsnyje analizuojamos traktorių su keturiais varančiaisiais ratais varančiųjų ratų kinematinio nesutapimo priežastys. Vienas iš svarbiausių eksploatacinių veiksnių yra ryšys tarp priekinių ir užpakalinių ratų padangų oro slėgio bei ratų vertikaliųjų apkrovų. Kintant padangų oro slėgiui ir ratų apkrovoms, kinta priekinių ir užpakalinių ratų riedėjimo spinduliai, todėl traktoriaus transmisijoje gali atsirasti galios cirkuliacija. Ji priklauso nuo priekinių ir užpakalinių ratų teorinių greičių skirtumo. Straipsnyje išanalizuota keturių ratų varomo traktoriaus tiesiaeigio judesio dinamika. Galios cirkuliacija tarp priekinio ir užpakalinio varančiųjų tiltų yra sąlygojama ratų slydimo. Tuomet dinamikos teorinis tyrimas atliekamas nagrinėjant traktoriaus galios balansą ir pagrindžiama galios cirkuliacija išilginiame plane. Bandymais siekiama nustatyti ryšį tarp padangų oro slėgio, ratų vertikaliųjų apkrovų ir varančiųjų ratų teorinių greičių kinematinio nesutapimo. Darbo tikslas buvo nustatyti keturių ratų varomo, traukos jėga neapkrauto traktoriaus ratų slydimo pasireiškimą ir dydį. Pateiktos ratų buksavimo, slydimo ir kinematinio tarpusavio nesutapimo teorinių greičių priklausomybės
In the article causes of kinematic mismatch of four-wheel-drive tractor were reviewed. One of the most important operating characteristics is the relationship between tire inflation and vertical load of the wheels. Due to changes in inflation pressure and tire load, variations in rolling radiuses of the front and rear wheels can cause power circulation in the tractor transmission. This power circulation is dependent on the difference between theoret-ical speeds of front and rear wheels. In the paper, dynamics of a four-wheel-drive tractor performing a rectilinear motion is analyzed. Power circulation between the front and rear driving axles is determined, tacking into account slipping of the wheels. Then dynamic study is conducted to achieve power balance of tractor and put in evidence power circulation in longitudinal plan. Experiments were carried out to establish relationship between tires’ inflation, vertical load and kinematic mismatch with theoretical speeds of driving wheels. The purpose was to determine the effect of additional slip on four-wheel-drive tractors operated without drawbar pull. Dependences of wheels’ slippage and kinematic mismatch with theoretical speeds are presented
Internet: http://mechanika.ktu.lt/index.php/Mech/article/view/3624/2323
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.63 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations 1

8
checked on Feb 27, 2021

Page view(s)

44
checked on Feb 11, 2020

Download(s)

8
checked on Feb 11, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.