Effect of tires' pressure on the kinematic mismatch of a four-wheeldrive tractor
Date |
---|
2013 |
Straipsnyje analizuojamos traktorių su keturiais varančiaisiais ratais varančiųjų ratų kinematinio nesutapimo priežastys. Vienas iš svarbiausių eksploatacinių veiksnių yra ryšys tarp priekinių ir užpakalinių ratų padangų oro slėgio bei ratų vertikaliųjų apkrovų. Kintant padangų oro slėgiui ir ratų apkrovoms, kinta priekinių ir užpakalinių ratų riedėjimo spinduliai, todėl traktoriaus transmisijoje gali atsirasti galios cirkuliacija. Ji priklauso nuo priekinių ir užpakalinių ratų teorinių greičių skirtumo. Straipsnyje išanalizuota keturių ratų varomo traktoriaus tiesiaeigio judesio dinamika. Galios cirkuliacija tarp priekinio ir užpakalinio varančiųjų tiltų yra sąlygojama ratų slydimo. Tuomet dinamikos teorinis tyrimas atliekamas nagrinėjant traktoriaus galios balansą ir pagrindžiama galios cirkuliacija išilginiame plane. Bandymais siekiama nustatyti ryšį tarp padangų oro slėgio, ratų vertikaliųjų apkrovų ir varančiųjų ratų teorinių greičių kinematinio nesutapimo. Darbo tikslas buvo nustatyti keturių ratų varomo, traukos jėga neapkrauto traktoriaus ratų slydimo pasireiškimą ir dydį. Pateiktos ratų buksavimo, slydimo ir kinematinio tarpusavio nesutapimo teorinių greičių priklausomybės.
In the article causes of kinematic mismatch of four-wheel-drive tractor were reviewed. One of the most important operating characteristics is the relationship between tire inflation and vertical load of the wheels. Due to changes in inflation pressure and tire load, variations in rolling radiuses of the front and rear wheels can cause power circulation in the tractor transmission. This power circulation is dependent on the difference between theoret-ical speeds of front and rear wheels. In the paper, dynamics of a four-wheel-drive tractor performing a rectilinear motion is analyzed. Power circulation between the front and rear driving axles is determined, tacking into account slipping of the wheels. Then dynamic study is conducted to achieve power balance of tractor and put in evidence power circulation in longitudinal plan. Experiments were carried out to establish relationship between tires’ inflation, vertical load and kinematic mismatch with theoretical speeds of driving wheels. The purpose was to determine the effect of additional slip on four-wheel-drive tractors operated without drawbar pull. Dependences of wheels’ slippage and kinematic mismatch with theoretical speeds are presented.
Journal | IF | AIF | AIF (min) | AIF (max) | Cat | AV | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mechanika | 0.336 | 1.739 | 1.739 | 1.739 | 1 | 0.193 | 2013 | Q4 |
Journal | IF | AIF | AIF (min) | AIF (max) | Cat | AV | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mechanika | 0.336 | 1.739 | 1.739 | 1.739 | 1 | 0.193 | 2013 | Q4 |
Journal | Cite Score | SNIP | SJR | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|
Mechanika | 1.4 | 0.955 | 0.298 | 2013 | Q3 |