Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/85449
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Krutulienė, Rita;Makauskienė, Vilma
Title: Meninės veiklos elementų taikymas mikčiojimui įveikti
Other Title: Elements of art therapy in stuttering intervention
Is part of: Specialusis ugdymas = Special education : mokslo darbai Šiauliai : VšĮ Šiaulių universiteto leidykla, 2012, nr.1(26)
Extent: p. 132-139
Date: 2012
Note: Straipsnis lietuvių k. p. 132-139 ir anglų k. p. 140-147
Keywords: Ikimokyklinio amžiaus vaikai;Mikčiojimas;Logopedai;Logopedinės pagalbos strategijos;Muzikinės veiksenos;Vaidmeniniai žaidimai;Pre-school age children;Stuttering;Speech therapists;Fluency disorder;Speech therpy strategies;Musical activity;Role play
Abstract: Straipsnyje analizuojamos meninės veiklos elementų panaudojimo galimybės, ugdant ikimokyklinio amžiaus mikčiojančius vaikus. Atlikta teorinė ikimokyklinio amžiaus mikčiojančių vaikų ugdymo menine veikla analizė parodė, kad mikčiojantiems vaikams neretai sunku žodžiais išreikšti savo mintis, poreikius, emocijas ir jausmus. Bendraudami jie dažniausiai kalba trumpais sakiniais, retai inicijuoja pokalbį. Kūrybinis procesas skatina mikčiojančių vaikų spontaniškumą, o kūrybinės iniciatyvos skatinimas suteikia teigiamų emocijų bei skatina pasitikėjimą savimi. Mikčiojantysis, pajutęs sėkmę tam tikroje veikloje, geriau jaučiasi ir lengviau bendrauja. Buvo atliktas veiklos tyrimas, kurio tikslas – ištirti ir atskleisti muzikinės veiklos ir vaidybos elementų taikymo galimybes, dirbant su mikčiojančiais ikimokyklinio amžiaus vaikais. Empirinėje dalyje nagrinėjami ikimokyklinio amžiaus vaikų mikčiojimo pokyčiai, taikant parengtą meninės veiklos bei sklandaus kalbėjimo ugdymo programą, kurios pagrindines dalis sudaro muzikinės veiksenos bei vaidmeniniai žaidimai
There are discussed possibilities of the use elements of art therapy in children who stutter education in this article. Theoretical analysis of education in art activity pre-school children who stutter showed, that for stuttering children sometimes is hard to express verbally their thoughts, needs, feelings and emotions. They communicate with short sentences, rarely initiate conversation. Process of creative activity encourage spontaneity of stuttering children and promote of creative initiative give positive emotions and self confidence. When person who stutters conceive success in particularly activity, he feels better and communicate easily. It was accomplished action research with purpose to analyze and disclose the possibilities to use elements of music and performance in work with pre-school age children who stutter. In empirical part of the study was investigate changes of pre-school children stuttering in applying created art and of fluency skills developing programme, which involve musical and role play activity
Internet: ttp://www.sumc.su.lt/images/zurnalas2012_1_26/20_makauskiene_lt_doc.pdf
http://www.sumc.su.lt/images/journal2012_1_26/21_makauskiene_en_doc.pdf
Affiliation(s): Šiaulių universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.42 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

43
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

6
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.