Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/85421
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Mechanikos inžinerija / Mechanical Engineering (T009)
Author(s): Raslavičius, Laurencas;Liubarskis, Vladimiras
Title: Анализ основных характеристик процесса воспламенения капель дизельного топлива и его смесей с рапсовым метиловым эфиром и этанолом = Main characteristics analysis of single droplet combustion process of diesel fuel and his blends with rapeseed methyl esther and ethanol
Other Title: Main characteristics analysis of single droplet combustion process of diesel fuel and his blends with rapeseed methyl esther and ethanol
Is part of: Žemės ūkio inžinerija. , [T.] 39, Nr. 2 (2007)
Extent: p. 70-80
Date: 2007
Keywords: Lašo degimas;Aplinkos temperatūra;Užsiliepsnojimo gaišaties periodas;Daugiakomponenčiai degalai;Single droplet technique;Combustion mechanism;Ignition delay time;Multicomponent fuels
Abstract: Siekiant sumažinti variklio emisijos poveikį aplinkai, tuo pačiu didinant variklio efektyvumą, būtina gerai išmanyti degimo procesą. Degimo procesą savo darbuose nagrinėjo daugybė mokslininkų, tačiau paties proceso sudėtingumas, pradedant degalų įpurškimu į variklio cilindrą ir baigiant visišku jų sudegimu, sukelia tyrėjams nemažai problemų, kurias lemia fizikinių ir cheminių procesų sąveikos. Šiame darbe eksperimentiškai ištirtas mišinio sudėties ir aplinkos temperatūros poveikis degalų lašo užsiliepsnojimo gaišties periodo trukmei. Gauti tyrimų duomenys leidžia daryti išvadas apie naudojamo kuro degimo greitį ir užtikrinti pilnesnį degimo procesą
In order to reduce the engine emission while at same time improving engine efficiency, it is very important to clarify the combustion mechanism. Even if, there are many researches for investigating the mechanism of engine combustion, to clarify the relationship between complicated phenomena, it is very difficult to investigate due to its complicated process of both physical and chemical reaction from the start of fuel injection to end of combustion event. In this study were experimentally investigated influence of fuel blend compound and ambient temperature to single fuel droplet ignition delay time. Given parameter characterizes fuel burning velocity and at the same time ensure more completed combustion process
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/85421
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.15 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

32
checked on Dec 11, 2019

Download(s)

6
checked on Dec 11, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.