Pagriovių būklės poveikio griovių priežiūros technikos panaudojimo efektyvumui tyrimai
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2006 |
Tokiu atveju darbo našumas dėl tuščių važiavimų sumažėja beveik perpus. Bandant nustatyta, kad pagriovio ajuosta, reikalinga pravažiuoti dirbant tiek su vienu, tiek su kitu įtaisu, turi būti ne siauresnė kaip 3 m.
Mechanizuotai prižiūrint griovius, vienas iš našaus darbo veiksnių yra geros mašinų važiavimo pagriovio juosta sąlygos. Kad būtų galima objektyviai jas įvertinti, ištirta 680 atsitiktinai parinktų pagriovių ruožų (po 100 m ilgio). Nustatyta, kad mašinų važiavimo sąlygas veikia įvairūs kliuviniai, važiuojamosios juostos mikroreljefas, jos skersinis pasvirimas ir augalinės dangos buvimas joje. Bandant analogiškos būklės ruožuose olandišką griovių priežiūros įrenginį, nustatytas atskirų pagriovio būklės veiksnių poveikis darbo našumo rodikliams dirbant skirtingais pagal veikimo principą dviem darbo įtaisais. Šienaujant šlaitus diskine šienapjove, dėl kliuvinių. kurių pasitaikymo dažnumas pagriovio juostoje - kas 206 m, darbo greitis vidutiniškai sumažėja 7,5%, o dėl netinkamo mikroreljefo, sukeliančio skersinius mašinos pavirtimus, - nuo 1,9 iki 3,3 karto. Tuose pagriovių ruožuose, kur mašinai pravažiuoti griovių apsauginės juostos nepakanka (tokių ruožų daugiau kaip pusė) ir vienas mašinos ratas turi riedėti ariamąja žeme, dėl vėžių aukščių skirtumų ir nepakankamo ratų sukibimo su pagrioviu sumažėja darbo greitis ir įrenginio galimybės šienaujant žemutinę šlaito dalį. Dirbant ciklinio veikimo (šienavimas ar dugno valymas atliekamas skersai griovio traktoriui stovint) šienavimo kaušu, kliuviniams aplenkti sugaištama apie 0.5% bendro laiko, o pagriovio mikroreljefas ir augalinė danga darbo našumui dėl mažo greičio (mašina perstatoma per kaušo ilgį) įtakos neturėjo. Atliekant griovių priežiūrą šiuo įtaisu, pagrioviu pakanka važiuoti tiktai vieną kartą, o šienaujant diskine šienapjove važiavimų skaičius priklauso nuo pradalgių skaičiaus šlaite ir galimybės šienauti abu šlaitus važiuojant ratu. Jei šienaujamas vienas šlaitas (dėl pralaidos nebuvimo ar nepravažiuojamo pagriovio), važiavimų skaičius padvigubėja.