Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/85391
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Aplinkos inžinerija / Environmental engineering (T004)
Author(s): Ragauskas, Stasys
Title: Pagriovių būklės poveikio griovių priežiūros technikos panaudojimo efektyvumui tyrimai
Is part of: Vandens ūkio inžinerija. , Nr. 30 (50) (2006)
Extent: p. 95–103
Date: 2006
Keywords: Darbo greitis;Mikroreljefas;Pagriovio važiuojamoji juosta;Skersiniai pavirtimai
Abstract: Mechanizuotai prižiūrint griovius, vienas iš našaus darbo veiksnių yra geros mašinų važiavimo pagriovio juosta sąlygos. Kad būtų galima objektyviai jas įvertinti, ištirta 680 atsitiktinai parinktų pagriovių ruožų (po 100 m ilgio). Nustatyta, kad mašinų važiavimo sąlygas veikia įvairūs kliuviniai, važiuojamosios juostos mikroreljefas, jos skersinis pasvirimas ir augalinės dangos buvimas joje. Bandant analogiškos būklės ruožuose olandišką griovių priežiūros įrenginį, nustatytas atskirų pagriovio būklės veiksnių poveikis darbo našumo rodikliams dirbant skirtingais pagal veikimo principą dviem darbo įtaisais. Šienaujant šlaitus diskine šienapjove, dėl kliuvinių. kurių pasitaikymo dažnumas pagriovio juostoje - kas 206 m, darbo greitis vidutiniškai sumažėja 7,5%, o dėl netinkamo mikroreljefo, sukeliančio skersinius mašinos pavirtimus, - nuo 1,9 iki 3,3 karto. Tuose pagriovių ruožuose, kur mašinai pravažiuoti griovių apsauginės juostos nepakanka (tokių ruožų daugiau kaip pusė) ir vienas mašinos ratas turi riedėti ariamąja žeme, dėl vėžių aukščių skirtumų ir nepakankamo ratų sukibimo su pagrioviu sumažėja darbo greitis ir įrenginio galimybės šienaujant žemutinę šlaito dalį. Dirbant ciklinio veikimo (šienavimas ar dugno valymas atliekamas skersai griovio traktoriui stovint) šienavimo kaušu, kliuviniams aplenkti sugaištama apie 0.5% bendro laiko, o pagriovio mikroreljefas ir augalinė danga darbo našumui dėl mažo greičio (mašina perstatoma per kaušo ilgį) įtakos neturėjo. Atliekant griovių priežiūrą šiuo įtaisu, pagrioviu pakanka važiuoti tiktai vieną kartą, o šienaujant diskine šienapjove važiavimų skaičius priklauso nuo pradalgių skaičiaus šlaite ir galimybės šienauti abu šlaitus važiuojant ratu. Jei šienaujamas vienas šlaitas (dėl pralaidos nebuvimo ar nepravažiuojamo pagriovio), važiavimų skaičius padvigubėja
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/85391
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.35 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Dec 9, 2020

Download(s)

12
checked on Dec 9, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.