Mineralinio dyzelino ir rapsų aliejaus mišinių naudojimo degalams tyrimas
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2005 |
Lietuvos Respublikoje nėra priimtų traktorių variklių deginių dūmingumą reglamentuojančių aktų. Europos Sąjungos direktyvos numato traktorių variklių dūmingumo matavimą pastovaus apkrovimo sąlygomis. Dūmingumas yra vienas svarbiausių ekologinių rodiklių, todėl jį ypač svarbu kontroliuoti naudojant alternatyvius degalus. Straipsnyje apibendrinti žemdirbiams skirto mineralinio dyzelino ir rapsų aliejaus mišinių naudojimo degalams tyrimai taikant supaprastintą metodiką. Tyrimų metu buvo nustatytos valandinės ir lyginamosios degalų sąnaudos bei deginių dūmingumas, priklausomai nuo variklio efektyviosios galios bei rapsų aliejaus kiekio mišinyje. Nustatyta, kad nepriklausomai nuo degalų mišinio, variklio galia ir degalų sąnaudos kinta nežymiai. Deginių dūmingumas priklauso nuo variklio darbo režimo ir vidutinių apkrovų zonoje naudojant mineralinį dyzeliną su 10-15 % rapsų aliejaus priedu sumažėja 26-38 %. Racionalus rapsų aliejaus kiekis degalų mišinyje varikliui D-144 ne daugiau kaip 20 %. Siekiant parengti pagrįstas rekomendacijas būtina atlikti išsamius tyrimus kiekvienam variklio tipui.
In Lithuanian there is no statue regulating the amount of smoke exhaust coming from the tractor engine. EU directives establish the measurement of the amount of smoke exhaust coming from the tractor engine under constant workload conditions. Amount of smoke is one of the most important ecological indicators; therefore it is necessary to control it by using alternative biofuel. The stand-type experiments, carried out according simplified methodology, on application of the blend of mineral biodiesel for farmers and rape oil are summarized in the article. During the experiment the hourly and comparative fuel consumption and the amount of smoke subject to engine effective power were established. It was established that without reference to fuel blend, the engine power and fuel consumption changes insignificantly. The smoke exhaust depends on engine working regime and at the average load stage, using fuel blends with 10-15 % rapeseed oil additive decreases in 26-38 %. For the engine D-144 the amount of rapeseed oil in the fuel blend should not exceed 20 %. In order to prepare substantiated recommendations, it is necessary to make detail analysis for each engine type.