Laukininkystės tiltinių modulių energetiniai tyrimai ir aplinkosaugos perspektyvos
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2004 |
Tyrimams sudarytas šaudyklinis automatiškai tiesiniu kursu pozicionuojamas su proporcinio valdymo hidrostatine pavara tiltinis modulis. Jis leido keisti modulio pozicionavimo greitį nuo 0,11 iki 0,40 m/s. Naudojant elektromechaninę pavarą važiuoklių greitis neviršijo 0,09 m/s dėl žymių pikinių galios poreikių važiuoklių ir padargų starto metu. Nustatyta nemažai darbinėms dalims veikti galios ir energijos naudingų energiją taupančių ir aplinkosauginių faktorių. Nesutampant važiuoklių ir darbinių dalių veikimo laukui, bendras galios ir energijos poreikis sumažėja - pakanka 3,5-4,5 kW instaliuotos galios. Pasipriešinimas važiuoklių riedėjimui nuolatiniais suvažinėtais technologiniais takais ir padargų judėjimui sija yra nežymus. Iki minimumo sumažėja nenaudingos energijos sąnaudos dirvos deformacijoms. Padargų pasipriešinimo jėgos neveikia važiuoklių ir jų pavaros. Augalų vegetacinėse zonose dirva netankinama važiuoklėmis. Tarpueiliai gali būti siaurinami didinant augalų tankį ir produktyvumą ploto vienete. Atsiranda galimybė energijos poreikį patenkinti alternatyvios energijos rūšimis, sumažinti aplinkos taršą ir dirvų savybių žalingus pokyčius. Automatiškai valdant nebūtinas tiesioginis žmogaus dalyvavimas technologiniuose procesuose; mažesnis priklausomumas nuo meteorologinių sąlygų. Energetinėms sąnaudoms apskaičiuoti eksperimentiškai nustatytas padargų ir važiuoklų našumas ir galia. Bendrąjam našumui nustatyti apskaičiuotos padargų ir pozicionavimo darbo laiko sąnaudos. Bendrasis modulio našumas apskaičiuotas kaip atvirkštinis bendrųjų darbo laiko sąnaudų dydis. 40 m ilgio sija leis dirbti 0,42 ha/h gryno darbo našumu. Pozicionavimo energijos sąnaudos tik 0,6 kWh/ha, bendros - 8,6 kWh/ha.
The objective of the research is to establish the efficiency of shuttle positioned gantry module and dependencies of energy input as well as environmental perspectives while using them. There are established useful factors and perspectives for energy saving and environment: when energy demand for chassis and working parts operating does not match in time, total demand decreases - 3,5-4,5 kW installed power is enough; resistance of chassis roll through constant overridden tracks and one of tires moving thought beam are low; the energy consumption of no avail for soil deformation decreases to minimum; the resistance powers of implements pass to gear, soil in plant vegetation zone is nor influenced by chassis; inter-row could be reduced while increasing plant density in area unit, emerges a possibility to satisfy energy demand by alternative energy sources, to reduce pollution, deleterious influence on soil features; when there is automatic control the direct human participation in technological processes is not required; direct dependence on meteorological conditions is lower. For this research, the shuttle automatically directly positioned gantry module, with proportional regulation by hydrostatic gear was constructed. It allow to change positioning speed of the module from 0,11 to 0,40 m/s. In comparison with mechanical gear, the chassis speed was constant - 0,09 m/s. In order to calculate energy input, the efficiency of implements and chassis was established. In order to establish common efficiency of shuttle gantry chassis, it is necessary to calculate common working time input for one ha. Common efficiency of module iscalculated like reverse value of common working time input. 40 m length beam will allow working at 0,42 ha/h efficiency. Positioning power is just 0,6 kW/ha, common one - 8,6 kWh/ha.