Improvement of quasi-2-D modeling for calculation of dividing suspension flows in the delta of the river Nemunas (Lithuania)
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2003 |
Kuršių marių vanduo gana intensyviai teršiamas Nemuno atneštais nuo žemdirbystės laukų nešmenimis, trąšomis ir kitomis medžiagomis, todėl nešmenų sėdimas užlietose Nemuno deltos pievose yra labai svarbus veiksnys, lemiantis Kuršių marių vandens kokybę. Sėdimo procesui tirti sudarytas kvazidvimatis hidrodinaminis modelis DELTA. Tirtos priemonės nešmenų sėdimui užlietame slėnyje intensyvinti. Slėniu tekantį vandens debitą ir nešmenų sėdimą mažina slėniu nutiesto geležinkelio ir plento pylimai. Dabar projektuojamas Sovetsko aplinkkelis, kurio pylimas slėnio hidraulinį pralaidumą ir nešmenų sėdimą gali labai sumažinti. Siekiant to išvengti, reikėjo atlikti minėtų įrenginių įtakos hidrauliniam deltos režimui tyrimus ir parinkti geriausią kelio trasą bei naujų tiltų statybos vietą. Šiems tyrimams turimas matematinis modelis buvo tobulinamas, nes tėkmė naujojo kelio įtakoje darėsi sudėtinga. Straipsnyje aprašomas hidrodinaminis modelis DELTA ir jo tobulinimo būdai.
The semi-closed water body – the Curonian Lagoon is being polluted rather heavily with products leached from agricultural fields and carried by the river Nemunas. Therefore the sedimentation of those materials in inundated meadows of the delta is of great importance. A quasi-2-D hydrodynamic model of suspension flow was created for the investigation of this process. Roadbeds traced across the delta valley produce adverse results. Moreover, a new way is being projected, therefore investigation on the estimation of optimal road trace and location of new bridges was performed. The mathematical model was supplemented as the construction of the new roadbed resulted in more complex hydraulic conditions. The paper discusses this supplementing process and analyzes the model itself.