Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/85020
Type of publication: research article
Field of Science: Aplinkos inžinerija / Environmental engineering (T004)
Author(s): Sabas, Gintautas;Vaikasas, Saulius
Title: Minimalių vandens gylių Nemuno žemupyje modeliavimas
Other Title: Water depth modelling in the lower Nemunas
Is part of: Vandens ūkio inžinerija. , Nr. 20 (42) (2002)
Extent: p. 17-24
Date: 2002
Keywords: Vandens gyliai;Hidrodinaminis modeliavimas;Dirbtinio poplūdžio banga;water depth;Hydrodinamic modelling;Artifical flooding wave
Abstract: Atlikus hidrodinaminį matematinį modeliavimą programa HEC-RAS, nustatyta, kad beveik visame modeliuojamame Nemuno žemupio ruože gyliai minimaliai atitinka reikiamus vandens kelio standartus. Analizuojant sumodeliuotus vagos skerspjūvių profilius pastebėta, kad ruože tarp profilio nr. 1601.246 ir 866.472 (1,96-2,27 km nuo Rusnės) vagos parametrai neatitinka normalių navigacijos sąlygų. Šiame ruože, norint pagerinti laivybos sąlygas, reikia atlikti vagos dugno gilinimo darbus, pašalinant susikaupusius nešmenis žemsiurbėmis ir reguliuojant tėkmę bunomis. Modeliuojant bangos sklidimą išilgai analizuojamo ruožo, nustatyta, kad padidinus praleidžiamą per Kauno HE vienos paros debitą 1,3 karto, vandens lygio pakilimas žemupyje bus jaučiamas tik apie 50 km ruože. Iš sumodeliuotų vandens lygių dinamikos matyti, kad vandens lygis ruožo pradžioje pakyla 40 cm, už 11,3 km – 30 cm, už 19,9 km – mažiau kaip 20 cm, už 43,1 km – mažiau kaip 10 cm, o prie ruožo pabaigos – už 50,3 km pakilimo beveik nėra. Taigi galima teigti, kad dirbtinio poplūdžio bangos sklidimo panaudojimas laivybos sąlygoms gerinti pro Kauno HE užtvanką praleidžiant didesnį vandens debitą sausmečiu yra neefektyvus. Žinant, kad Kauno HE reguliuoja tik paros debitą, toks laivybos sąlygų pagerinimas žemupyje visiškai neįmanomas, ypač žinant, kad vasaros sausmečiu Kauno HE tvenkinyje gerokai sumažinti vandens lygį neleidžia aplinkos apsaugos reikalavimai
Hydrodynamics modelling software HES-RAS and MinVL were used to evaluate conditions of navigation in the lower Nemunas. It was established that waterway navigation characteristics here satisfy minimal navigation requirements according to class AGN IV. Besides, contradictory conditions exist in the river bed near the settlement Rusne (1.96-2.27 km away), where water depth is not enough for navigation during the dry period. This is because there is a need of bed dredge works here. Hydrodynamics simulation of artificial flooding wave propagation from the Kaunas Hydropower Station pond shows that water levels rise by 0.4-0.2 m only near the settlement Pagegiai. The influence of this flooding is insignificant and hardly perceptible at the distance of 50 km. This is because the means cannot be recommended. The objective of the article was to prove that the usage of software is the best method for navigation flow conditions to be investigated
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/85020
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.81 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on Dec 9, 2020

Download(s)

16
checked on Dec 9, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.