Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/84929
Type of publication: Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Agronomija / Agronomy (A001)
Author(s): Kraujalis, Alfonsas;Povilaitis, Vaidas
Title: Traktorinių pavarų agregatų darbo ekonomiškumo ir poveikio aplinkai tyrimai
Other Title: Operating efficiency and impact on the environment of tractor-driven agregates
Is part of: Žemės ūkio mokslai. , 2003, Nr. 1
Extent: p. 41-46
Date: 2003
Keywords: Traktorių apkrovimas;Darbo velenas;Sūkių dažnis;Variklio greičio režimai;Degalų sąnaudos;Triukšmas aplinkai;Garso slėgio lygis, svertinis;Variklio išskiriamų dujų sudėtis;Tractor;Fuel consumption;Noise level;Exaust gases
Abstract: Darbe išnagrinėta traktorių darbo veleno ir variklio sūkių dažnio įtaka šienapjovės, rinktuvinės priekabos, mėšlakratės, kasamosios ir mineralinių trašų barstytuvo darbui, degalų sąnaudoms, aplinkos triukšmo lygiui, išskiriamų dujų sudėčiai. Nustatyta, kad esant mažam technologinio proceso energetiniam imlumui, esant ne visai apkrautam varikliui (70% ir mažiau), traktorinio agregato lyginamosioms skirtingų darbo režimų degalų sąnaudoms, išskiriamų kenksmingų dujų kiekiui ir triukšmui į aplinką mažinti tikslinga, kad būtų didžiausias darbo veleno sūkių dažnis - 1000 min-1 ir dirbti mažesniais tarpiniais variklio greičio režimais, atitinkančiais optimalų žemės ūkio mašinos pavaros veleno sukimosi dažnį. Tyrimai parodė, kad taip dirbant, pavarinių traktorinių agregatų technologiniam procesui atlikti degalų sąnaudos sumažėja 5,4-26,5%, triukšmas aplinkai- vidutinis, svertinis garso slėgio lygis - 11,6-20,0%; anglies dioksido kiekis išskiriamose dujose - 13,5-33,0%
The influence of power takc-off (PTO) and number of engine's revolutions of fuel rate, noise level and composition of exhaust gases when tractor was agregated with rotary mower, pick-up trailer and fertilizer spreader was determined. At lower energy consumption when the engine is not fully loaded (70% and less) revolutions of PTO a 1000 min-1 were more favorable, because fuel consumption, noise level and amount of exaust gases were lower at 1000 min-1 revolutions of power take-off, the fuel consumption rate was 5,4-26,5% less, the level of sound pressure being by 11,6-20% less
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/84929
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.11 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Dec 9, 2020

Download(s)

12
checked on Dec 9, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.