Naftos degalų ir etilo spirito mišiniais veikiančio variklio darbo rodiklių tyrimas
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
Matijošius, Jonas | Vilniaus Gedimino technikos universitetas, jonas.matijosius@vgtu.lt | LT |
Date |
---|
2009 |
Straipsnyje nagrinėjamos bevandenio bioetanolio panaudojimo galimybės vidaus degimo variklyje. Apžvelgti eksperimentiniai darbai. Bandymo rezultatai rodo, kad esant maksimaliai variklio apkrovai maitinant jį 10 % etanolio ir benzino mišiniu, jo galia esant 1400 ir 1800 min-1 apsisukimų sumažėja 1,67–3,2 %, efektyviosios degalų sunaudos esant 1400 min-1 apsisukimams gali būti neženkliai didesnės (iki 4 %) , o esant 1800 min-1 sūkiams padidėja dar mažiau. Anglies monoksido CO emisija esant maksimaliai apkrautam varikliui ir jį maitinant biodegalų mišiniu E10 sumažėja iki 50 %, lyginant su varikliu, maitinamu benzinu. Norint naudoti didesnės koncentracijos etanolio ir benzino mišinius reikalingas variklio maitinimo sistemos perreguliavimas.
Test results indicate that a fully loaded engine, fed with 10 vol % ethanol and petrol blends, has power output reduced by 1.67–3.2% at 1400 and 1800 rev/min, while the specific fuel consumption can be slightly increased (up to 4%) at 1400 rev/min, and slightly decreased at 1800 rev/min. Carbon monoxide CO emissions of the fully loaded engine running on biofuel blend E10 are reduced by about 0–50% compared to those observed when petrol is used. To introduce ethanol and petrol blends with higher E20 concentration as an engine fuel, special adjustment of the fuel system is needed.