Degalų įpurškimo parametrų įtaka rapsų aliejumi veikiančio variklio darbo rodikliams
Date |
---|
2012 |
Straipsnyje pateikiami rapsų aliejumi veikiančio tiesioginio įpurškimo dyzelinio variklio stendinių bandymų rezultatai, degalus jpurškiant skirtingais degalų įpurškimo siurbliais ir purkštuvais. Taip pat buvo tiriama įpurškimo paskubos kampo įtaka variklio ekonomiškumui, deginių emisijai ir dūmingumui. Tyrimais nustatyta, kad nekeičiant dinaminės degalų įpurškimo pradžios, didesnis dyzelinio variklio darbo rapsų aliejumi efektyvumas (mažesnės lyginamosios degalų sąnaudos) gautos jpurškiant degalus intensyviau didesniu slėgiu, tačiau šiuo atveju gaunama didžiausia azoto oksidų emisija, i Įpurškimo pradžią pavėlinus 5°, azoto oksidų emisija sumažėjo 60 %, lyginamosioms degalų sąnaudoms padidėjant tik 2,0 %. Įpurškimą pavėlinus dar 5°, maksimali azoto oksidų emisija sumažėja 2 kartus, tačiau ženkliai padidėja lyginamosios degalų sąnaudos. CO emisija, keičiant įpurškimo momentą, kito nežymiai. Didžiausias CO emisijos padidėjimas gautas varikliui veikiant maža apkrova 10° pavėlinus įpurškimą. Įpurškimo momentas turi didelės įtakos nepilnai sudegusių angliavandenilių emisijai. Pavėlinus įpurškimą 5°, ji sumažėjo 65 %. Dar 5° pavėlinus įpurškimą, CH emisija vėl didėja Keičiant įpurškimo momentą, analogiškai kinta ir deginių dūmingumas.
The article analyzes the test results of direct injection diesel engine operating on rapeseed oil fuel injected at different fuel injected pumps and injector nozzles. There was been investigated also the influence of injection advance angle on engine economical parameters, emission of the exhaust and smoke opacity. The research showed that if you don't change the dynamic start of the fuel injection, the higher diesel engine efficiency with rapeseed oil (less specific fuel consumption) will be obtained at intensive injection pressure. However, in this case we have measured the biggest emissions of nitrogen oxides. At the start of injection delayed by 5° CAD the emission of nitrogen oxides decreased by 60% and specific fuel consumption increased by 2%. When the fuel injection angle was delayed by 10° the maximum nitrogen oxide emissions decreased 2 times, however increased specific fuel consumption. With changing the moment of the fuel injection the CO emissions changed slightly. The largest increase of the CO emission was received when the engine operated at low load and fuel injection timing advanced delayed by 10° CAD. The injection advance was an important influence on the emission of HC. At the injection advance was reduced by 5° CAD the HC emission was lowered by 65%. When changing the fuel injection moment similarly changes the smoke of the exhaust.