Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/843
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKelly, Michael
dc.date.accessioned2016-03-08T08:02:41Z
dc.date.available2016-03-08T08:02:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2335-2027
dc.identifier.urihttps://eltalpykla.vdu.lt/1/843
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.7220/2335-2027.2.2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/843-
dc.description.abstractAukštasis mokslas Europoje, kaip ir visame pasaulyje, išgyvena ypatingų ir labai svarbių pokyčių laikotarpį. Socialiniai ir politiniai pokyčiai neišvengiamai paliečia ir kalbų programas. Šios programos pastaruoju metu ne tik plėtoja kalbinę kompetenciją (dažnai bent dviejų užsienio kalbų), bet ir pateikia detalių tyrimų apie visuomenės aspektus – socialinę ir politinę struktūrą ar verslo aplinką. Kiekvienas universitetas Europoje įgyvendina tarptautiškumo strategijas, kuriomis siekia pritraukti studentų ir darbuotojų iš užsienio šalių, užmegzti ryšius su institucijomis kitose šalyse ir kelti universitetų tarptautiškumo lygį. Pabrėžtina, kad mainai vyksta ne tik tarp Europos universitetų, bet plėtojami ryšiai ir tarp Azijos bei Amerikos aukštojo mokslo institucijų. Tai suteikia daug galimybių, tačiau esama ir rimtų pavojų, apie kuriuos būtina kalbėti bei ieškoti problemų sprendimo būdų. Asmenys, kuriantys kalbų politiką, būdami užsiėmę dažnai nenori labiau įsigilinti į problemos esmę ir nuo jų priklausančius galimus sprendimus. Šio straipsnio tikslas – išanalizuoti keletą svarbiausių Europos aukštojo mokslo kalbų politikos problemų ir pasiūlyti galimus praktinius jų sprendimo būdus. Norint efektyviai plėtoti kalbinę kompetenciją aukštajame moksle, svarbu, kad akademinės bendruomenės darbuotojai prisidėtų prie kalbų politiką kuriančių asmenų ir įtikintų juos, jog kalbų mokymas(is) yra svarbus. Kalbų svarba turėtų būti akcentuojama nacionaliniu lygiu, bendraujant su ministerijomis ir valstybės tarnautojais.lt_LT
dc.description.abstractHigher education is in a period of far-reaching changes in Europe, and language programmes are vitally affected by these changes. In addition to language competence development, often in at least two foreign languages, these programmes may provide detailed study of different aspects of societies, such as social and political structures as well as business environment. Every university has adopted a strategy of internationalisation, seeking to attract staff and students from abroad, develop links with institutions in other countries, and raise the international ranking of the university. The situation provides important opportunities but also serious threats. Since policy makers are busy people, they will generally not wish to spend much time in puzzling out the nature of a problem or what they ought to do about it. The aim of this paper is to examine some of the most important issues in language policy for higher education across Europe, and to offer some suggestions about how they might be addressed in practice. In order to achieve the effective development of foreign language competence in higher education, it is important that academic staff should engage with policy makers in order to persuade them of the importance of foreign language competence. These problems need to be addressed to policy makers at a national level, such as ministers and civil servants.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofDarnioji daugiakalbystė, 2013, nr. 2, p. 12-22lt_LT
dc.rightsSutarties data 2013-04-12, nr. A1216, laisvai prieinamas internetelt_LT
dc.subjectAukštasis mokslaslt_LT
dc.subjectKalbų politikos problemoslt_LT
dc.subjectProgramoslt_LT
dc.subjectHigher educationen_US
dc.subjectIssues in language policyen_US
dc.subjectProgrammesen_US
dc.titleIssues for language policy in higher educationen_US
dc.title.alternativeKalbų politikos problemos aukštajame mokslelt_LT
dc.typeStraipsnis / Article
dc.subject.udc37 Švietimas / Education
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Darnioji daugiakalbystė / Sustainable Multilingualism 2013, nr. 2
Files in This Item:
Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

15
checked on Dec 5, 2021

Download(s)

17
checked on Dec 5, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.