Aplinkos taršos tyrimas triukšmą sulaikančių užtvarų saugos zonose
Date |
---|
2012 |
Straipsnyje analizuojama aplinkos tarša triukšmą sulaikančių užtvarų saugos zonose. Tyrimu metu buvo siekiama išsiaiškinti ar triukšmą sulaikančios užtvaros įtakoja transporto išmetamų dujų sklidimą į gyvenamąją aplinką. Dujų koncentracijos matavimui pasirinkome 5 atskaitos taškus: prie akustinės sienelės (šalia važiuojamosios dalies) ir tolstant nuo jos 1 m, 5 m, 10 m ir 15 m atstumais. Tyrimais nustatyta, kad azoto dioksido (NO2) koncentracija 1 m atstumu nuo akustinės sienelės beveik tris kartus viršija didžiausią leidžiamąją (0,085 mg/m3) koncentraciją nurodytą higienos normoje HN 35-2007 (Lietuvos higienos... 2007). Išmatuota sieros dioksido (SO2) koncentracija (1,92 mg/m3) 1 m atstumu nuo emisijos šaltinio viršijama beveik keturis kartus, kai didžiausia leidžiama vienkartinė koncentracija yra 0,5 mg/m3 (Lietuvos higienos... 2007) Tačiau galima teigti, kad tolstant nuo taršos šaltinio dujų koncentracija mažėja ir neviršija higienos normoje HN 35-2007 didžiausių leidžiamų koncentracijų. Apibendrinant rezultatus galima teigti, kad triukšmą sulaikančios sienelės turi įtakos transporto išmetamųjų dujų plitimui į gyvenamąją aplinką.
The article analyzes the environmental noise pollution-absorbing barrier protection zones. The study conducted emissions from transport measurements of concentrations near the acoustic wall and its distance from 1 m, 5 m, 10 m and 15 m. Investigated gases: carbon monoxide (CO), nitrogen dioxide (NO2) and sulfur dioxide (SO2). Studies of nitrogen dioxide (NO2) concentrations in 1 m from the wall of noise that exceeds nearly three times compared with the hygiene norm HN 35-2007 maximum permissible concentration of 0.085 mg/m3. Sulphur dioxide (SO2) environment with a maximum allowable concentration of 0.5 mg/m3 (Lithuanian Hygiene ... 2007) 1 m from the road exceeded almost four times. However, one can say that the distance from the pollution source gas concentrations decrease and do not exceed the hygiene norm HN 35-2007 maximum allowable concentrations. Summing up the results suggest that the noise wall retaining full vehicle emissions do not stop the spread of the living environment.