Rapsų aliejumi veikiančio dyzelinio variklio deginių emisijos tyrimas
Date |
---|
2011 |
Straipsnyje pateikiami tiesioginio įpurškimo dyzelinio variklio deginių emisijos tyrimų rezultatai jam veikiant mineraliniu dyzelinu ir rapsų aliejumi. Deginių emisijos palyginimui pasirinktas ISO 8178 testo ciklas, sudarytas iš 8 nusistovėjusių variklio darbo režimų. Kiekvieno darbo režimo metu buvo matuojamos NOX, CO, CH koncentracijos deginiuose bei deginių dūmingumas ir po to apskaičiuojama bendra viso bandymų ciklo deginių emisija. Maksimali NOK emisija buvo gauta varikliui veikiant rapsų aliejumi. Ji buvo 5,6 % didesnė už NOX emisiją, gautą varikliui veikiant mineraliniu dyzelinu. Tačiau bendra bandymų ciklo NOS emisija, varikliui veikiant rapsų aliejumi, buvo tik 2,1 % didesnė. Maksimali CO emisija gauta varikliui veikiant rapsų aliejumi maksimalaus sukimo momento režimu. Ji buvo 42 % didesnė, lyginant su emisija, gauta varikliui veikiant mineraliniu dyzelinu. 32,7 % didesnė gauta ir bendra bandymų ciklo CO emisija. Bendra bandymų ciklo nesudegusių angliavandenilių (CH) emisija, varikliui veikiant rapsų aliejumi, buvo 1,46 % mažesnė, nei jam veikiant mineraliniais dyzeliniais degalais. Varikliui veikiant rapsų aliejumi, maksimalus deginių dūmingumas sumažėjo 8,6 %, tačiau tuščiojoje eigoje jis buvo 10 kartų didesnis.
The paper presents comparative analysis of bench testing results of direct injection diesel engine operating on mineral diesel fuel and rapeseed oil. For exhaust emissions comparison ISO 8-mode test cycle was selected. Each operating mode's NOX, CO, CH concentrations in exhaust and smoke opacity was measured. Then averaged test cycle exhaust emissions were calculated. The maximum NOX emission was measured while engine was operating on rapeseed oil. It was higher by 5,6 % than while engine operating on mineral diesel fuel. However, averaged test cycle NOX emission while engine was operating on rapeseed oil was higher only by 2,1 %. The maximum CO emission obtained while the engine was operating on rapeseed oil under maximum torque mode. It was 42 % higher compared to the emission resulting from engine operating on mineral diesel fuel. Higher by 32,7% was obtained averaged test cycle CO emission too. The averaged test cycle unburned hydrocarbons (CH) emission from the engine operating on rapeseed oil was by 1,46 % lower than was in cause when operating on mineral diesel fuel. The maximum smoke opacity of the exhausts from the engine operating on rapeseed oil was lower by 8,6 %, however, under idle mode conditions it was 10 time higher.