Asmeninių-vertybinių savybių svarba kaimo gyventojų versliniam aktyvumui
Date |
---|
2012 |
Šiame straipsnyje analizuojama kaimo gyventojų asmeninių-vertybinių savybių svarba jų versliniam aktyvumui. Tyrimo tikslas – identifikuoti kaimo gyventojų asmenines savybes ir vertybines nuostatas, apibrėžiant jų svarbą versliniam aktyvumui. Tyrimo uždaviniai: įvardyti versliniam aktyvumui svarbiausias dalykines savybes ir vertybines nuostatas bei apibrėžti asmeniniųvertybinių savybių svarbą kaimo gyventojų versliniam aktyvumui. Remiantis atlikto tyrimo duomenimis, apskaičiuotas asmeninių savybių ir vertybinių nuostatų sąsajų tamprumas ir apibrėžta jų svarba kaimo gyventojų versliniam aktyvumui. Nustatyta, kad egzistuoja tamprus ryšys tarp kaimo gyventojų asmeninių verslinių savybių ir vertybinių nuostatų – respondentai per verslinę veiklą siekia ne tiek asmeninio pasitenkinimo, kiek vietos bendruomenės pripažinimo. Asmeninių-dalykinių savybių ir vertybinių nuostatų sąsajos sukuria prielaidas kaimo gyventojų savimotyvacijos priemonių pasirinkimui ir jų verslumo aktyvinimui.
The term 'rural entrepreneur' is associated with a certain way of life and nature of the action of rural inhabitants. Rural inhabitants have a variety of features which are closely related to their valuables attitudes and the propensity for entrepreneurship. The article analyzes significance of the rural inhabitant’s personal value features to their entrepreneurship activity. The aim of research was to identify the personal value features and valuables attitudes of the rural inhabitants, defining their importance for entrepreneurial activity. Study methodology of rural inhabitants personal value features and valuables attitudes were presented in this journal numbers 29 (5) (Ramanauskienė, 2011; Astromskienė, 2011). Based on survey data, there were estimated interfaces elasticity of personal features and valuables attitudes and defined their importance for the entrepreneurial activity of rural population. There were revealed that rural inhabitants’ personal-objective features and valuables attitudes interface create conditions for selection of self-motivation means for entrepreneurial activity.