Kaimo turizmo, kaip užimtumo multiplikatoriaus, kaimo vietovėse teorinis aspektas
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2011 |
„Kaimo" turizmo verslas mokslininkų yra apibrežiamas kaip svarbus kaimo bendruomenės užimtumo šaltinis, tačiau tik kaimo turizmo darnus vystymas stiprina esamų darbo vietų gyvybingumą ir skatina naujų darbo vietų kurimą. Kaimo turizmo vystymo strategija turi glaudų ryšį, ypatingą santykį su aplinka ir visuomene, kitomis ekonominėmis veiklomis, kaimo vietovės charakteristikomis. Tai ypač svarbu siekiant kaimo vietovių darnaus vystymosi. Tyrimo tikslas - pagrįsti kaimo turizmo multiplikacinį vaidmenį užimtumui kaimo vietovėse didinti. Tyrimo tikslui pasiekti taikyti dokumentų ir mokslinės literaturos saltinių analizės ir sintezės, indukcijos ir dedukcijos, grafinio vaizdavimo, loginio ir sisteminio mąstymo, monografinis, abstrakcijų ir kiti metodai. Straipsnyje atskleistas kaimo turizmo multiplikacinis poveikis vietos bendruomenei, apibreziama darbo vietų ir gyvenamosios vietos suartinimo kuriama nauda, darnaus kaimo turizmo vystymo principai, nustatyti veiksmai siekiant stiprinti kaimo turizmo multiplikacini efektą.
The scientists business of rural tourism define as important source of community employment, but just sustainable rural tourism development are strengthening the vitality of existing labor places and stimulating of creation new ones. The rural tourism development strategy has strong relations and important ratio with environment and society, other economic activities, characteristics of rural area. It is very important for the attainment of sustainable rural areas development. The objective of this research is to justify the role of rural tourism multiplication to employment of rural community. Research findings presented in the paper are based on various source data available. The analysis foresees the application of scientific literature, document analysis, synthesis, congruence, induction, deduction, monograph, abstraction, and graphical presentation methods. The article describes the influence of rural tourism multiplication to rural community, defines the gain to approach the labor place and living place, principles of sustainable rural tourism development, identified actions for the consolidation effect of rural tourism multiplier.