Dzenbudizmo įžvalgų taikymas institucinių pokyčių vadyboje
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2011 |
Šiuolaikinėje visuomenėje greitas gyvenimo tempas sukelia daugelį nuolatinių institucinių pokyčių. Šiame straipsnyje siekiama nustatyti vadybos teorijas ir priemones, lemiančias pokyčių vadybos sėkmę institucijose, atlikti dzenbudizmo įžvalgų taikymo vadyboje lyginamąją analizę ir nustatyti svarbiausius dzenbudizmo įžvalgų elementus, tinkančius institucinių pokyčių vadybai. Nustatyta, kad šiuolaikinėse organizacijose, norint pasiekti sėkmingų pokyčių vadybos rezultatų, tinkamiausia naudotis ne klasikinėmis vadovavimo-kontrolės vadybos teorijomis, o sutelkti dėmesį į psichologinius aspektus, bendravimo ryšiais pagrįstą organizacijos kultūros ugdymą. Tokiam ugdymui itin tinkami dzenbudizmo principai (realybės ir kintamumo suvokimas, išminties ir doros siekimas). Šis požiūris padeda turimas vadybos žinias, atskirus žinomus komponentus (vadybos metodus, teorijas, koncepcijas) sujungti su pamatinėmis dzeno įžvalgomis ir institucijų veikloje pasirinkti tikrąsias vertybes ir tokiu būdu pasiekti sėkmingų ilgalaikių rezultatų. Organizacijos vertybių sistema yra labai svarbi pokyčių metu. Ji gali būti stabilumo ir pastovumo šaltinis visa kintančioje aplinkoje. Esant vertybių stabilumui, darbuotojai jaučiasi ramūs dėl iškylančių pokyčių kitose srityse. Vertybių ugdymas turėtų būti pagrindinis pokyčių vadybos tikslas.
The fast pace of life in today's society causes a number of continuous institutional changes. This article is an attempt to identify the management theories and instruments that determine the success of institutional change management, to carry out a comparative analysis of Zen insight application to management, and to identify the key elements of Zen insights suitable for the management of institutional changes. It was found that in modern organizations, in order to achieve successful change management results, instead of conventional command-and-control management theories, it is best to focus on the psychological aspects of communication based on the organizational culture. Zen principles (the perception of reality and impermanence, the pursuit of virtue and wisdom) are particularly suited for this kind of cultural education. This approach helps to connect the available knowledge of management, individually known components (management methods, theories, concepts) with basic Zen insights, to choose true values in the institutions and thus to achieve a successful long-term results. During changes the value system in an organization is very important. It can be a source of stability and permanence in the changing environment. With stabile values, employees feel comfortable regarding emerging changes in other areas. The main objective of change management should be education in values.