Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/83065
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Ramanauskienė, Jadvyga;Astromskienė, Adelė;Andriūnas, Vainius
Title: Lietuvos kaimo turizmo verslo konkurencingumo didinimo priemonės
Other Title: Methods for increase of the competitiveness of rural tourism in Lithuania
Is part of: Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai = Management theory and studies for rural business and infrastructure development: mokslo darbai / Lietuvos žemės ūkio universitetas. Akademija., 2010, Vol. 24(5)
Extent: p. 136-146
Date: 2010
Keywords: Kaimo turizmas;Paslauga;Konkurencingumas;Konkurencingumo priemonės;Verslas;Business;Competitiveness;Competitiveness measures;Rural tourism;Service
Abstract: Lietuva turi daug palankių galimybių kaimo turizmo plėtrai, tai ir jos geografinė padėtis, ir graži gamta, ir švelnus klimatas, ir senovine architektūra dvelkiantys miestai, ir svetingi žmonės. Visa tai sudaro labai geras turizmo plėtojimo prielaidas. Tačiau Lietuvoje šios turizmo plėtros sąlygos išnaudojamos nepakankamai, o pagal turizmo išsivystymą ir iš jo gaunamas pajamas Lietuva dar smarkiai atsilieka nuo pirmaujančių šioje srityje šalių. Straipsnyje, vadovaujantis atliktų tyrimų duomenimis, pateikiamos kaimo turizmo verslo konkurencingumo didinimo galimybės ir priemonės
Aim of the investigation - to determine ways to increase competitiveness of rural tourism in Lithuania. Tasks of the investigation: to analyze Lithuania's rural tourism current state and detect development trends, identify social and economical factors influencing rural tourism business and determine ways of increasing competitiveness of rural tourism. This paper presents theory and practice of rural tourism competitiveness aspects, describes business situation in rural tourism field, and identifies factors influencing rural tourism business. Based on the data collected during the rural tourism businessmen survey, paper analyzes social and macro-economic factors influencing rural tourism competitiveness, suggests improvement opportunities and tools for rural tourism competitiveness
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/83065
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.07 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

6
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.