E. mokymasis pedagogikos, psichologijos ir informacinių komunikacinių technologijų sandūroje
Date |
---|
2010 |
Straipsnyje atskleižiami pedagogikos, psichologijos ir informacinių komunikacinių technologijų mokslų darnos aspektai, kurie yra svarbūs rengiant e. mokymo/si produktų kūrimo metodologiją. Aptartos įvairių lygmenų profesinės raiškos vertybės, sąlygojančiose, mokymo/si metodologiją, o suaugusiųjų mokymosi motyvaciniai veiksniai analizuojami naudojamų e. mokymo/si.
The article reveals the consistency aspects of pedagogical, psychological and information technology sciences, which are very important to the development of teaching/learning product technology. It also discusses various levels of values found in professional expressions, which condition the e-learning methodology. Moreover, the article analyzes adults'study motivation factors in the context of e-learning technologies. The research results show the importance of developmental values structure in designing the e-learning technologies. The development of these structures is determined by communication methods and the aspiration of qualitative studies requires studying conditions, according which the recognition of professional object appears on the level of student's ego.