Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/82893
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Mechanikos inžinerija / Mechanical Engineering (T009)
Author(s): Labeckas, Gvidonas;Slavinskas, Stasys
Title: Analysis of performance and emissions of the exhausts of off-road diese engine operating on three agent ethanol, petrol and rapeseed oil blend
Other Title: Trijų komponentų etanolio, benzino ir rapsų aliejaus mišinių veikiančio traktorinio dyzelinio variklio darbo rodiklių ir deginių emisijos analizė
Is part of: Žemės ūkio inžinerija. , Nr. 42(2-3) (2010)
Extent: p. 91-104
Date: 2010
Keywords: Dyzelinis variklis;Rapsų aliejus;Etilo spiritas;Benzinas;Efektyvieji rodikliai;Deginių emisija;Dūmingumas;Diesel engine;Rapeseed oil;Ethanol;Petrol;Effective parameters;Exhaust emissions;Smoke opacity
Abstract: Straipsnyje pateikta grynu rapsų aliejumi (RO) ir jo 7,5% tūrio mišiniu su etilo spiritu (E) ir benzinu (P), sumaišytu lygiomis 50% ir 50% tūrio dalimis (EPRO7.5), paeiliui maitinamo keturtakčio, keturių cilindrų, tiesioginio įpurškimo, nepripučiamo dyzelinio variklio stendinių bandymų rezultatų analizė. Bandymų tikslas yra ištirti bendrą spirito ir benzino priedų įtaką lyginamajam efektyviajam slėgiui (bmep), lyginamosioms efektyviosioms degalų masės (bsfc) ir energijos (bsec) sąnaudoms, efektyviajam naudingumui (bte) ir emisijos pokyčiams, įskaitant NO, NO2, NOX, CO, CO2, HC ir deginių dūmingumą. Trijų komponentų mišiniu EPRO7.5 maitinamo ir maksimaliai apkrauto, X = 1.6, variklio išvystomas lyginamasis efektyvusis slėgis, esant maksimalaus sukimo momento 1800 min"1 ir vardiniams 2200 min1 sūkiams, yra atitinkamai didesnis 1,0% ir mažesnis 0,8% palyginti su gryno RO atveju. Esant vardiniams 2200 min" sūkiams, lyginamosios efektyviosios degalų sąnaudos kinta, palyginti su baziniu (RO) variantu, nuo didesnio 1,1% lygio, esant mažai apkrovai X = 6,0, iki mažesnio 3,7% lygio, esant maksimaliai apkrovai. Apkrauto variklio lyginamosios efektyviosios energijos sąnaudos MJ/kWh, esant 1400 ir 1600 min"1 sūkiams, nuo pradinio 9,5% ir 5,0% didesnio lygio palyginti su RO atveju, sūkiams padidėjus iki 1800, 2000 ir 2200 min"1, atitinkamai sumažėja 3,3%, 5,8% ir 4,3%. Biodegalų mišiniu EPRO7.5 maitinamo variklio maksimalus efektyvusis naudingumo koeficientas yra didesnis 0.41-0.42 palyginti su RO (0.39), esant 2000 ir 2200 min"1 sūkiams. Varikliui veikiant 1400-2200 min"1 sūkių dažniu, trijų komponentų biodegalų mišinio EPRO7.5 generuojama maksimali NOX emisija yra nuo 27,7% (1951 ppm) iki 2,1% (1546 ppm) didesnė palyginti su 1528 ppm ir 1514 ppm gryno RO naudojimo atveju. Maksimaliai apkrauto variklio anglies viendeginio CO emisija ir
The article presents comparative analysis of bench testing results of a four stroke, four cylinder, direct injection, unmodified, naturally aspirated diesel engine operating on rapeseed oil (RO) and its 7.5vol% blend with ethanol (E) and petrol (P) premixed in equal 50vol% (E) and 50vol% (P) proportions (EPRO7.5). The purpose of the research is to investigate the simultaneous effect of both agents on brake mean effective pressure (bmep), brake specific fuel consumption (bsfc), brake specific energy consumption (bsec), the brake thermal efficiency (bte) and emission composition changes, including NO, NO2, NOX, CO, CO2, HC and smoke opacity of the exhausts. The bmep of the fully loaded, X = 1.6, engine operating at the maximum torque 1800 min"' mode and rated speed of 2200 min"1 on blend EPRO7.5 is higher by 1.0% and lower by 0.8%, respectively, comparing with that of RO (0.770 and 0.740 MPa). Brake specific fuel consumption changes against that of RO from by 1.1% higher level for easy load to lower by 3.7% for heavy load at 2200 min" speed. The brake specific energy consumption of the loaded engine from by 9.5% and 5.0% higher levels for low 1400 and 1600 min"1 speeds diminishes against that of RO by 3.3%, 5.8% and 4.3% for 1800, 2000 and 2200 min"1 speeds. The composite blend ensures maximum brake thermal efficiency 0.41-0.42 against that of RO (0.39) at 2000 and 2200 min"1 speed. Maximum NOX emission emanating from three agent blend EPRO7.5 is from 27.7% (1951 ppm) to 2.1% (1546 ppm) higher comparing with that, 1528 ppm and 1514 ppm, from pure RO at 1400-2200 min"1 speeds. Both carbon monoxide CO emission and smoke opacity from the fully loaded engine operating on blend EPRO7.5 are lower by 28.6% (658 ppm) and 67.5% (23.4%) at low 1400 min"1 speed whereas for the rated 2200 min"1 speed, CO emission increases by 16.1% (692 ppm) and smoke opacity diminishes by 17.6% (23.9%) relative to corresponding data measured from RO
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/82893
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Dec 5, 2021

Download(s)

7
checked on Dec 5, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.