Hidromazgų gelžbetoninių priežiūros tiltelių defektai ir pažaidos
Date |
---|
2010 |
Naudojamų hidrotechnikos statinių gelžbetoninės konstrukcijos, dėl įvairių apkrovi ir neigiamo aplinkos poveikio, nudėvimos, susiformuoja pažaidos. Norint suklasifikuoti transporto ir pėsčiųjų tiltų pažaidas, nustatyti jų priežastis atliekama daug mokslių tyrimų, tačiau hidromazgų priežiūros tiltelių defektų ir pažaidų specializuoti tyrimai Lietuvoje neatliekami. Darbo tikslas- nustatyti hidromazgų gelžbetoninių priežiūros tiltelių pagrindinius defektus ir pažaidas. Išanalizavus 16 hidromazgų gelžbetoninių priežiūros tiltelių tyrimo duomenis, nustatyta, kad dažniausia pažaida yra apsauginio sluoksnio nuirimas, ji pastebėta 52,9 % tirtų objektų. Pagrindinė pažaidos susiformavimo priežastis - nepakankamas apsauginis betono sluoksnio storis. Kitos dažniausiai pastebėtos pažaidos - armatūros korozija ir plyšiai, aptikti atitinkamai 35,3 ir 11,8 % tirtų hidromazgų. Nustatyti kad priežiūros tiltelių pagrindiniai defektai yra neleistinosios bendrosios elemenoj deformacijos ir elementų sandūrų bei konstrukcijų atrėmimo defektai. Įvertinus tiltelių būklę pagal STR. 1.12.03:2006 pateiktą metodiką, nustatyta, kad avarinės būklės yra Savičiūnų (Anykščių r.) ir Janušonių (Kauno r.) hidromazgų tarnybiniai tilteliai.
Reinforced concrete constructions of the used hydraulic structures are under the influence of different loads and negative environmental impacts. Due to these factors some deteriorations of the service bridges occur. In various researcher works a great attention is paid to classification and determination of deteriorations of transport and pedestrian bridges. However, the specific analysts of the defects as well as deteriorations of the service bridges of hydroschemes has not been performed in Lithuania. The aim of this paper is to identify the main defects and deteriorations of the service bridges of hydroschemes. Analysis of 16 service bridges of hydroschemes has revealed that the most common deteriorations appear because of the disintegration of the concrete covering layer (52.94 % of the analyzed objects). The main reason of the deteriorations is insufficient concrete covering layer. Other frequently observed deteriorations (reinforcement corrosion and cracks) were found, accordingly, in 35.29 % and 11.76 % of the tested hydroschemes. The main defects of the service bridges areas follows: limit deformations of elements, collapsing of junctures and defects of structures in bearing zone. Evaluation of 16 service bridges of hydroschemes, according STR.l.12.03:2006 methodology, has revealed that Savi&unai and JanuSoniai service bridges are in critical condition.