Traktoriaus balastinių masių, oro slėgio padangose ir darbo rodiklių priklausomybių tyrimai sėjos darbuose
Date |
---|
2010 |
Straipsnyje analizuojamas traktorių darbo efektyvumas bei varančiųjų ratų buksavimas. Nagrinėjami būdai ir priemonės traktorių buksavimui bei degalų sąnaudoms mažinti. Pateikiami traktoriaus darbo rodiklių, oro slėgio padangose ir balastinių masių dydžio priklausomybių sąsajos analizės rezultatai. Priimta, kad sprendžiant šias problemas reikia žinoti ratų varančiųjų buksavimo priklausomybes darbo sąlygoms ir nustatyti jų įtaką traktorinio agregato darbo efektyvumui. Dirvos fizinės ir mechaninės savybės yra labai įvairios ir nepastovios, todėl buksavimo dydžius tenka nustatyti eksperimentiniu būdu. Straipsnyje pateikti varančiųjų ratų buksavimo ir degalų sąnaudų tyrimų rezultatai, atliekant dirvos įdirbimo ir sėjos darbus agregatu, sudarytu iš traktorius „FORD 8340", kultivatoriaus „Doublet-Record" ir sėjamosios „STEGSTED". Šie tyrimai buvo atlikti keičiant balastinių masių dydį (traktoriaus priekyje) ir oro slėgį padangose. Tyrimai atlikti traktoriui važiuojant 3 H pavara, 1600 ±15 min* variklio sūkiais. Tyrimų rezultatais pagrįsti traktoriaus balastinės masės ir oro slėgio padangose optimalūs dydžiai, kurie sąlygoja tinkamą varančiųjų ratų sukibimą atitinkantį 7-8% buksavimą darbo metu, pakankamą priekinių ratų sukibimą ir leistiną galinių ratų apkrovą posūkiuose su pakeltais padargais.
Article analyzes tractor work efficiency and driving wheel slippage. Analysis of tractor slippage and fuel consumption reduction methods and tools were done. Tractor work parameter, tyre air pressure and extra weights dependence analysis results was presented. Accredited, that dependence of driving wheel slippage must be taken in account for evaluation its influence on tractor aggregate work efficiency at any work condition. Soil physical and mechanical properties varies much, therefore value of slippage has to be determined experimentally. Driving wheel slippage and fuel consumption investigation results during soil tillage and seeding applications were carried out using a tractor ,,FORD 8340", cultivator ,,Doublet-Record" and seeding machine ,,STEGSTED". During investigation the extra weights at the front of the tractor and air pressure in the tyres was changed. During investigation tractor ran in 3H gear and at 1600 ±15 min4 engine speed. Experimentally reasoned optimal values of tractor extra weight and tyre air pressure, which has an influence to suitable 7-8% grip of driving wheels during the work application. As well it gives good front wheel grip and allowable rear wheel load during turning with lifted implement.