Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/82429
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Aplinkos inžinerija / Environmental engineering (T004)
Author(s): Šadzevičius, Raimondas;Patašius, Algimantas;Mikuckis, Feliksas
Title: Hidromazgų vandens raminimo baseino gelžbetoninių ramtų plyšių klasifikacija pagal pavojingumą konstrukcijai
Is part of: Vandens ūkio inžinerija. , Nr. 35(55)( 2009)
Extent: p. 110-116
Date: 2009
Keywords: Gelžbetoniniai ramtai;Plyšiai;Cracks;Reinforced concrete wing walls
Abstract: 1998-2009 m. mokslinių ekspedicijų metu tyrinėjant tvenkinių hidromazgų slenkstinių ir šachtinių vandens pertekliaus pralaidų gelžbetoninių konstrukcijų būklę, atkreiptas dėmesys ir į ramtams įrengti naudojamas atraminių sienų konstrukcijas. Pastebėta, kad dažniausiai Lietuvoje hidrotechnikos statiniuose (toliau - HTS) naudojamos gravitacinės atraminės sienos, kurios yra veikiamos įvairių klimato sąlygų, vandens, grunto slėgio ir kt. apkrovų bei technologinių veiksnių. Veikiant suminiam agresyvių aplinkų ir apkrovų poveikiui atsiranda plyšių. Plyšiai klasifikuojami pagal jų geometrinius ir statistinius parametrus, būdingas supleišėjimo stadijas didėjant konstrukcijos išorinei apkrovai ir pan., bet šios klasifikacijos nepakankamai informatyvios vertinant tvenkinių hidromazgų ramtų būklę. Darbo tikslas - sudaryti išsamesnę tvenkinių hidromazgų vandens raminimo baseino gelžbetoninių ramtų plyšių klasifikaciją pagal pavojingumą saugiam konstrukcijos naudojimui. Nustatyta, kad 90 % tirtų konstrukcijų supleišėjusios. Pagal pavojingumą konstrukcijai plyšiai skiriami į tris grupes: 1) nepavojingi plyšiai, 2) pavojingi plyšiai, 3) tarpinio pavojingumo plyšiai. Sudaryta išsami gelžbetoninių ramtų plyšių klasifikacija, atsižvelgiant į plyšius sukėlusias priežastis ir jų pavojingumą konstrukcijai, padeda tiksliau įvertinti remonto ar rekonstravimo reikalingumą
The state of 155 reinforced concrete shaft and overflow spillways structures of hydroschemes was evaluated during the scientific expedition in the period 1998-2009. During expedition it was paid attention to retaining walls structures used to construct wing walls. Retaining walls are under the influence of climatic conditions, water, soil pressure and other types of loads as well as technological factors. Cracks appear because of both the aggressive enviroment and the load influence. Cracks are classified according to their geometrical and statistical parameters, a characteristic stages of creeping when increasing the external load and etc. But these classifications lack of information on evaluation of the technical state of reinforced concrete wing walls on hydroschemes of pods. The aim of this paper is to present a more detailed classification of reinforced concrete wing walls cracks according their riskiness for structures. It was noticed that 90 % of the analyzed constructions had cracks. There are known three types of cracks according their riskiness for structures: 1) secure cracks, 2) dangerous cracks, 3) medium risk cracks. Developed detailed classification of reinforced concrete wing walls cracks according to the most common reasons of the emerging cracks and their riskiness for structures. This classification helps to determine the necessity of repairing or reconstruction
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/82429
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.6 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

31
checked on May 1, 2021

Download(s)

8
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.