Hidromazgų vandens raminimo baseino gelžbetoninių ramtų plyšių klasifikacija pagal pavojingumą konstrukcijai
Date |
---|
2009 |
1998-2009 m. mokslinių ekspedicijų metu tyrinėjant tvenkinių hidromazgų slenkstinių ir šachtinių vandens pertekliaus pralaidų gelžbetoninių konstrukcijų būklę, atkreiptas dėmesys ir į ramtams įrengti naudojamas atraminių sienų konstrukcijas. Pastebėta, kad dažniausiai Lietuvoje hidrotechnikos statiniuose (toliau - HTS) naudojamos gravitacinės atraminės sienos, kurios yra veikiamos įvairių klimato sąlygų, vandens, grunto slėgio ir kt. apkrovų bei technologinių veiksnių. Veikiant suminiam agresyvių aplinkų ir apkrovų poveikiui atsiranda plyšių. Plyšiai klasifikuojami pagal jų geometrinius ir statistinius parametrus, būdingas supleišėjimo stadijas didėjant konstrukcijos išorinei apkrovai ir pan., bet šios klasifikacijos nepakankamai informatyvios vertinant tvenkinių hidromazgų ramtų būklę. Darbo tikslas - sudaryti išsamesnę tvenkinių hidromazgų vandens raminimo baseino gelžbetoninių ramtų plyšių klasifikaciją pagal pavojingumą saugiam konstrukcijos naudojimui. Nustatyta, kad 90 % tirtų konstrukcijų supleišėjusios. Pagal pavojingumą konstrukcijai plyšiai skiriami į tris grupes: 1) nepavojingi plyšiai, 2) pavojingi plyšiai, 3) tarpinio pavojingumo plyšiai. Sudaryta išsami gelžbetoninių ramtų plyšių klasifikacija, atsižvelgiant į plyšius sukėlusias priežastis ir jų pavojingumą konstrukcijai, padeda tiksliau įvertinti remonto ar rekonstravimo reikalingumą.
The state of 155 reinforced concrete shaft and overflow spillways structures of hydroschemes was evaluated during the scientific expedition in the period 1998-2009. During expedition it was paid attention to retaining walls structures used to construct wing walls. Retaining walls are under the influence of climatic conditions, water, soil pressure and other types of loads as well as technological factors. Cracks appear because of both the aggressive enviroment and the load influence. Cracks are classified according to their geometrical and statistical parameters, a characteristic stages of creeping when increasing the external load and etc. But these classifications lack of information on evaluation of the technical state of reinforced concrete wing walls on hydroschemes of pods. The aim of this paper is to present a more detailed classification of reinforced concrete wing walls cracks according their riskiness for structures. It was noticed that 90 % of the analyzed constructions had cracks. There are known three types of cracks according their riskiness for structures: 1) secure cracks, 2) dangerous cracks, 3) medium risk cracks. Developed detailed classification of reinforced concrete wing walls cracks according to the most common reasons of the emerging cracks and their riskiness for structures. This classification helps to determine the necessity of repairing or reconstruction.