Gamybos darbuotojų motyvacijos stiprinimo aktualijos besikeičiančiomis sąlygomis
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2009 |
Motyvavimo priemonės darbo poveikį darbuotoją motyvacijai, o tuo pačiu ir jų elgesiui. Tai, kas motyvuoja esant vienai situacijai, nebūtinai motyvuos kitu laiku ir kitoje vietoje. Eko¬nominės krizės metu įmonių vadovams ypatingai svarbu taikyti pagrįstas darbuotojų motyvavi¬mo priemones. Tyrimo tikslas - apibendrinus darbuotojų motyvacijos teorinius aspektus ir atlikus empirinį tyrimą mėsos perdirbimo įmonėse pagrįsti gamybos darbuotojų motyvacijos stiprinimo pri¬oritetines priemones ekonominės krizės metu. Straipsnyje aptarti darbuotojų motyvavimo sistemų kūrimo principai ir, įvertinus auto¬riaus sudarytos įmonių darbuotojų motyvavimo priemonių sistemos veikimą praktikoje, pagrįs¬tos gamybos darbuotojų motyvacijos stiprinimo prioritetinės priemonės ekonominės krizės metu. Tai- darbo užmokestis, premijos ir priedai, karjeros galimybės, veiklos vertinimas, įmonės kul¬tūros ir darbo aplinkos gerinimas.
Recently employers have been encountering and tackling the problem of employee moti¬vation, since only motivated workers are capable to work more efficiently, to ensure effective operations of the company and to create a healthy climate in the team. In the article were discussed the principles of the creation of employees' motivation sys¬tems and evaluated the functioning of employees' motivation measures system, which meet the scientific requirements prescribed by human resource management science and the modem con¬ditions of production enterprise operations, in practice (substantiated by the author). Were sub¬stantiated the priority measures for the employees' motivation strengthening during economic crisis: wages, bonuses and perk, career opportunities, evaluation of employees, corporate cultu¬re work environment.